9 tipov ako znížiť v tele obsah vody a definovať svaly.

Tvrdo trénuješ a svaly na bruchu stále nie sú dostatočne viditeľné? Možno zadržuješ veľa vody.

Definícia svalov je prioritne podmienená dostatkom správneho tréningu a stravy. Ak tieto faktory dodržiavaš a tvoje vyrysovanie nezodpovedá skutočnej snahe. Telo resp. svaly (bunky) pravdepodobne zadržiavajú množstvo tekutín navyše.

V dôsledku zadržiavania tekutín môžu aj vytrénované a estetické svaly vyzerať naliate a nedefinované. Toto zadržiavanie môže byť spôsobené rôznymi premennými. Najčastejšie sa jedná o dehydratáciu, nadbytok sodíka alebo užívaných doplnkov.

Máš na výber rôzne prírodné metódy ako definovať svaly tým, že ich zbavíš prebytočnej vody. Prvým predpokladom toho, že sa ti svaly naozaj podarí definovať (a to pomerne jednoducho) je, že tvoj podiel telesného tuku je optimálny resp. dostatočne nízky, aby definícia vynikla.

Takže ak chceš definovať svoje svaly a ukázať vyrysované brucho nasledujúce tipy sú určené práve tebe.

Ako znížiť obsah vody v tele a definovať svaly?

1. Pi viac vody.

Možno sa ti zdá, že ide o protichodnú záležitosť. Dostatočný príjem vody zohráva kľúčovú úlohu v prevencií zadržiavania tekutín. Už pri miernej dehydratácií telo ukladá (zásoby) zostatkovú vodu do buniek ako preventívne opatrenie.

Aby telo optimálne fungovalo je potrebné vypiť 8 – 10 pohárov vody denne. V závislosti od stupňa zaťaženia a hmotnosti sa toto množstvo mení.

Najlepším zdrojom vody je pitná voda. Efektívne hydratuje a podporuje trávenie. Sýtené vody môžu spôsobovať nadúvanie.

2. Zníž príjem sodíka.

Strava s vysokým obsahom sodíka môže negatívne ovplyvniť činnosť obličiek, a tým vodnú rovnováhu v tele. Ak ješ príliš veľa soli, tento príjem môže spôsobiť zadržiavanie vody, ktoré vedie k opuchom a nadúvaniu.

Aby si zabránil zadržiavaniu vody, mal by si sa vyhýbať potravinám s vysokým obsahom sodíka ako sú konzervy, mrazené jedlá, polievky, koreniny, pečivo a syr.

Tipy ako odstrániť vody z tela a vyrysovať svaly pohyb.sk

Väčšinovo nahraď použitie soli čiernym korením. Tým môžeš minimalizovať používanie soli v príprave jedál. Naše telo potrebuje len asi 1500mg sodíka denne, čo je menej ako 2g kuchynskej soli.

3. Dobre sa zapoť.

Potenie je najrýchlejší spôsob ako znížiť obsah uloženej vody v tele. Tvrdo trénuj alebo stráv 30 minút v saune. Zabezpečíš tým dostatočné potenie, ktorým sa zbavíš tekutín a tiež toxínov z tela.

Ďalšou prednosťou potenia je, že sa zbavíš prebytočného sodíka čím opäť znižuješ zadržiavanie vody.

Keď stratené tekutiny doplníš zásoby vody sa vrátia späť a hmotnosť rovnako. Strata hmotnosti a definovanie svalov potením je efektívna metóda využiteľná najmä pre udalosti (súťaž) alebo iné príležitosti.

4. Stráž si užívanie doplnkov výživy.

Kreatín je jeden z najpopulárnejších doplnkov výživy kulturistov. Mechanizmus účinku kreatínu je zvýšenie syntézy proteínov natiahnutím vody do svalov. Užívatelia kreatínu často zadržiavajú 2 – 4 kilá vody vplyvom tohto užívania.

Kreatín je potrebné vysadiť približne týždeň pred dosiahnutím požadovanej definície.

5. Nepi alkohol.

Pitie alkoholu štandardne dehydratuje. Napriek dehydratácií pitie alkoholu spôsobuje zadržiavanie vody v končatinách.

Ak chceš zostať dostatočne hydratovaný a znížiť svoju hmotnosť mal by si sa konzumácií alkoholu vyhnúť úplne.

Ako najkritickejšie časy zadržiavania vody v tele z dôvodu pitia alkoholu sú časy pred a po tréningu ako aj v noci.

6. Jedz zelenú špargľu.

Špargľa je vegetariánske superjedlo. Obsahuje nízky podiel sodíka a žiaden cholesterol ani tuk. Pravidelná konzumácia špargle ti uľahčí odstrániť z tela nepotrebne zadržiavanú vodu, pomôže tvojmu tráveniu a zbaví ťa nadúvania.

Okrem ďalších pozitív, ktoré špargľa ponúka je jej využitie ako prírodné probiotikum tým, že pomáha črevnej mikroflóre. Taktiež  zmierňuje plynatosť i nadúvanie, podnecuje k lepšiemu vstrebávaniu potravy v prípade, že sa podáva bez soli a masla.

7. Pi brusnicovú šťavu.

Pitie brusnicovej šťavy je jedným z najlepších domácich receptov ako znížiť podiel vody v tele. Používa sa ako mierne diuretikum, pretože efektívne zbavuje telo prebytočnej vody a toxických látok.

Pre dosiahnutie najlepších výsledkov by si mal konzumovať pohár brusnicovej šťavy každý deň.

Tipy na odvodnenie a vyrysovanie svalov pohyb.sk

Prednostne pi brusnicovú šťavu a koncentrát pred brusnicových džúsom.  Vyhneš sa tak príjmu pridaného cukru. Brusnicové doplnky výživy môžu byť taktiež rozumnou voľbou.

8. Denne konzumuj vitamíny a minerály.

Nedostatok vitamínov môže mať za následok, že tvoje telo zadržiava vodu.  Užívanie vitamínov neznamená len užívať ich vo forme doplnkov. Bohatá a rozumne nastavená strava zabezpečuje taktiež široké spektrum vitamínov.

Niektoré stopové prvky ako vitamín B1, B5, B6 a vitamín D sú nevyhnutné pre správne fungovanie telesných funkcií.

Potraviny ako napríklad tuniak, červené mäso, losos, hnedá ryža a banány sú zdrojmi vitamínu B5. Ten pomáha znižovať zadržiavanie vody v tele.

Nízkotučné mliečne výrobky a čerstvé ovocie zaisťuje dostatok vitamínu B5 a vitamínu B1, ktoré pomáhajú znižovať zadržiavanie vody v tele.

9. Použi koreň Púpavy.

Koreň Púpavy je účinný prírodný prostriedok na liečbu opuchov a zadržiavania vody. Púpava je prírodné diuretikum. Obsahuje zložky, ktoré zabezpečujú zvýšenú tvorbu moču a pomáhajú zbaviť sa prebytočnej soli.

Púpava výrazne reguluje vodnú rovnováhu tela prostredníctvom odplavovania zbytočnej vody z telesných tkanív.

Na rozdiel od bežných diuretík je púpava veľmi silné diuretikum, ktorá ti pomôže nielen so zbavovaním sa vody z tela. Napriek jej výraznému diuretickému efektu je úplne bezpečná, pretože nespôsobuje búšenie srdca ani nervozitu.

Viazanie vody sa môže meniť v závislosti od stavu a výživy. Začlenenie vyššie uvedených tipov vedie k zníženiu obsahu prebytočnej vody v tele. Spolu s pravidelným cvičením a zdravým životným štýlom ti týchto 9 tipov vždy pomôže zbaviť sa vody efektívne. Takéto odvodnenie ti umožní predviesť svoje vyrysované brušné svaly.

Informácie zozbierané rokmi praxe uplatňujem vo všetkých produktoch smerujúcim k zlepšeniu postavy a života trénujúcich.

Osobná spolupráca – 3 mesačný komplexný program zmeny postavy s osobným trénerom – možný s projektom MobilnéFitko len v okrese Pezinok a Senec.

Knihy/tréningové manuály pre začiatočníkov – Začni cvičiť s POHYBom for Men a Začni cvičiť s POHYBom for Women.

Online video tréningový program Absolútny začiatočník určený úplným začiatočníkom na tréning doma.

Prípadne individuálne nastavenie tréningového a stravovacieho plánu podľa tvojich cieľov, potrieb a možností.

Ak sa ti tieto informácie páčili daj nám like a zdieľaj ich na sociálnych sieťach, naše page sú na FB POHYB.sk a Instagram pohybsk .

Alebo poznáš niekoho, pre koho by boli tieto informácie užitočné? Prosím, pošli mu tento článok.

Ďakujem ti.

V prípade, že máš otázky ohľadom uvedenej témy alebo spolupráce kontaktuj ma. Rád s tebou uvedenú tému preberiem, ak budem vedieť ako rád pomôžem.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

Foto: goodfon.su, pixabay.com

Zdroj: muscleandfitnesstips.org, bodybuilding.com, builtlean.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu