9 naj bodov úspešného posilňovania – bod číslo 9 Technika cvičenia a systém

Technika a systém posilňovania. Tréning bez techniky je ako dom bez múrov.

9.Technika cvičenia a systém – posledný z 9 naj bodov úspešného posilňovania, alebo čo všetko potrebujete pre telo a zdravie po akom túžite

Technika cvičenia je stále zanedbávaným faktorom. Je pravdou, že technika prevedenia cviku je silne ovplyvnená cieľom. To znamená je rozdiel v technike cvičenia napr. tlaku na rovnej lavici u silákov, kulturistov alebo kondičných športovcov.

Ak by sa trénujúci dostali na takúto úroveň rozdelenia techniky považovalo by sa to za úspech.

Najčastejšie sa šíria cviky v posilňovniach okukaním od niekoho.

Na tom nie je ale vôbec nič zlé.

Zlé je to, že odhadnete polohu a približný smer dvíhania alebo ťahania záťaže. V podstate veľakrát ani neviete načo je cvik zameraný. Len vám jeho prevedenie prišlo atraktívne tak ho cvičíte aj vy. A práve toto je veľká chyba.

“Viem, že sa to môže zdať absurdné, ale posilňovne sú zvyčajne hroznými miestami na učenie správnej cvičebnej technike.”*

*Stuart McRobert, Za svalmi a silou, preklad Ján Fuchs, s.188

V bode 2. (intenzita cvičenia), v bode 6. (schopnosť cítiť) a v bode 7.(chcieť sa vzdelávať) je základným pilierom vášho záujmu práve technika.

technika system treningu posilnovania pohyb.sk

Prostredníctvom vášho vzdelávania (7.) by ste mali nadobudnúť/natrénovať správnu techniku (9.), vedieť ju precítiť (6.) (taktiež natrénovať) a následne tréningy zintenzívňovať (2.).

Takže ak zanedbávate techniku prichádzate ihneď spolu o 4 z týchto 9 najdôležitejších bodov úspešného posilňovania, ktoré vám zabezpečí pokrok.

Navyše techniku takmer vždy treba špecifikovať a upraviť podľa vašich individuálnych možností, pričom je úplne bežné, že niektoré (aj bežne používané) cviky, ktoré dokážete robiť úplne technicky správne pre vás nie sú vhodné.

Resp. ich cvičením sa nepribližujete k vášmu cieľu a preto sú len stratou času.

Možno vás pomalšie začiatky študovania a skúšania techniky spomalia ale je to čas, ktorí sa vám výrazne viac vráti v priebehu.

Mohlo by Vás zaujímať – 6 pravidiel ako správne trénovať brucho

Okamžite skočiť do plného tréningu je pre vás možno naoko rýchlejšou variantov, zďaleka nie najrozumnejšou.

V blízkej dobe je veľký predpoklad vášho zranenia v horšom prípade.

Zlé naučenie sa techniky v lepšom prípade. U oboch budete časom nútení začať odznova a správnou technikou.

V horšom prípade z dôvodu zranenia, ktoré vám môže skomplikovať okrem cvičenia aj iné časti života. Alebo v lepšom prípade sa čoskoro zastavíte s pokrokom a ak sa budete chcieť posunúť ďalej, bude to možné len správnou technikou.

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: Goodfon.su

Odporúčané produkty z nášho e-shopu