9 naj bodov úspešného posilňovania – bod číslo 7 Chcieť sa vzdelávať

Vzdelávanie vám umožní napredovať, to platí nielen pre posilňovanie a budovanie pekného tela

7.Chcieť sa vzdelávať – Siedmy z 9 naj bodov úspešného posilňovania, alebo čo všetko potrebujete pre telo a zdravie po akom túžite.

Nemusíte nato chodiť do školy. Vôbec vzdelávanie nevnímajte ako formálne. Práve naopak.

Vzdelávajte sa vlastným napredovaním. Vyhľadávaním informácií a ich skúšaním nadobudnete vedomosti. Ak už budete mať vedomosti, budete mať alebo budete už veľmi blízko k tomu mať svalnaté vypracované telo po akom túžite.

Časopisy a krátke články na internete vnímam ako nedostatočne hodnotné, skôr len inšpiratívne. Nakoľko úspešné zvládnutie problematiky tréningu a stravovania nie je ani len veľmi precíznou prácou možné zhrnúť do pár strán a už vôbec nie riadkov.

Mohlo by Vás zaujímať – 6x veľké ÁNO pre tréning vo vysokej intenzite

Mnohokrát boli tieto „časopisové“ informácie pre mňa skôr zavádzajúce ako osožné. Berte ich preto skôr ako inšpiráciu toho v čom by ste chceli byť informovanejší.

Z môjho pohľadu, najhodnotnejšie informácie som dostal spoluprácou s odborníkmi, trénermi, lekármi, fyzioterapeutmi a psychológmi, rovnako štúdiou ich prác, knižnou literatúrou a rozsiahlymi publikáciami, štúdiami, výskumami  a podobne.

Pre vaše potreby nemusí byť až takto zaryté štúdium nevyhnuté, nakoľko zaberá veľké množstvo času i peňazí.

Využite tú najjednoduchšiu variantu – skúšajte.

Získajte informáciu, o tréningu alebo stravovaní a vyskúšajte ju zaradiť do svojho repertoára.

Jeden mesiac je obvykle dostatočne dlhá doba nato, aby ste zistili či zmena, ktorú ste urobili je pre vás účinná alebo nie. Ak je účinná rozvíjajte ju, ak nie nájdite ďalšiu možnosť, ktorú vyskúšate.

Najviac sa naučíte metódou pokus-omyl.

V skúšaní sa neunáhlite. Jeden mesiac sa vám môže zdať ako veľmi dlhá doba nato, aby ste niečo skúšali.

Ak chcete sledovať svoje tréningové pokroky je potrebná veľmi dlhá doba, kde jeden mesiac je len veľmi krátkou časovou jednotkou.

Mohlo by Vás zaujímať – Spaľovanie tuku, chudnutie, rysovanie svalov sú individuálne aktivity. Viete čo najviac vyhovuje práve Vám?

Zo začiatku vaše tréningové úsilie môže mať doslova „míľové“ tempo. Je to ale len do času, kým sa vaše telo adaptuje. Toto tempo pokroku prudko klesá a ak nebudete dostatočne vzdelaný, čo robiť aby si nezastavilo, zastaví sa.

Preto sa snažte vzdelávať hneď od začiatku. Ušetríte si množstvo času aj energie v priebehu vášho tréningového snaženia.

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: Goodfon.su

Odporúčané produkty z nášho e-shopu