9 naj bodov úspešného posilňovania – bod číslo 6 Schopnosť cítiť

Najúčinnejšie posilňovanie je technické? S čo najväčšou váhou? Iné? Alebo maximálne precítené?!

6.Schopnosť cítiť – Šiesty z 9 naj bodov úspešného posilňovania, alebo čo všetko potrebujete pre telo a zdravie po akom túžite.

Schopnosť cítiť si nezameňte s precitlivelosťou. Je len veľmi málo knižných materiálov, ktoré preferujú schopnosť cítiť svaly, literatúra sa precítením zaoberá len veľmi okrajovo.

V tréningových videách a rozhovoroch úspešných kulturistov a fitnesákov je tento pojem už častejší.

Veľa trénerov a športovcov preferuje striktnú techniku a neustále narastanie tréningových závaží. Ak je tento postup v poriadku. Nasleduje zvyšovanie intenzity. Čo je tiež v poriadku.

Mohlo by Vás zaujímať – Spaľovanie tuku, chudnutie, rysovanie svalov sú individuálne aktivity. Viete čo najviac vyhovuje práve Vám?

Len tí najlepší tréneri a športovci pridávajú dôraz na precítenie každého cviku, každej série, opakovania. Svaly, ktoré trénujete by ste mali preciťovať.

Spomeňte si na Arnolda, ktorí prirovnával každé opakovanie k orgazmu.

5 jednoduchých cvikov, na ktorých sa najlepšie naučíte vnímať preciťovanie sú drepy (stehná), predkopávanie na stroji (predok stehien), tlaky na rovnej lavici (prsia), izolovaný bicepsový zdvih a rozpažovanie jednoručných činiek na ramená.

Vyskúšajte si tieto cviky. Pre každý z nich zvoľte len polovičnú váhu a akou bežne trénujete.

Nepočítajte opakovania, len vnímajte ako pracujú vaše svaly, ako sa do nich valí krv, ako sa naťahujú a stláčajú, sústreďte sa na techniku a celý rozsah pohybu a cvičte až pokiaľ vás nebudú svaly páliť ako „čert“.

Neupriamujte pozornosť na cvičenie do vyčerpania, upriamte sa na pálenie.

Zrekapitulujte svoj pocit z takéhoto cvičenia. Vaša tréningová váha bola polovičná ako zvyčajne, opakovaní pravdepodobne nebolo viacej (možno v prvej sérií áno) ako vykonávate bežne. Máte pocit, že ste sa flákali? Veď ste urobili rovnaký počet opakovaní ako bežne ale s polovičnou váhou…

Vyskúšajte tento typ tréningu a sami uvidíte. U mnohých sa tento typ tréningu celkom určite osvedčí v podobe cítenia svalov, ich nárastu a tvarovania.

precitenie svalov pri posilnovani pohyb.sk

Precítenie z cvikov, ktoré som vyššie uviedol by ste mali vedieť dostať do každého svalu a cviku, ktorí robíte. Ak sa naučíte svoje svaly (tréningy) preciťovať opäť sa posuniete výrazným krokom k svalnatej postave bez tuku po akej túžite.

Veľmi pozitívnym faktom pri preciťovaní je prevencia rizika zranenia.

Nepoužívaním veľkých váh a jej kontrolovaným (preciťovaným) pohybom predchádzate mnohým zraneniam, ktorým sa pri dvíhaní veľkých váh nevyhnete.

Cítenie využite aj úplne iným spôsobom. A to vzhľadom k regenerácií.

Ak je podľa plánu dnešok tréningovým dňom a vy cítite, že nie ste zregenerovaný, nie ste úplne v poriadku, „niečo“ na vás lezie doprajte si tento deň radšej voľno prípadne aj ten ďalší. Nemá to nič spoločne s flákaním, vnímajte to skôr ako rozumnú voľbu.

Mohlo by Vás zaujímať – Príbeh muža, ktorý začal cvičiť ako 61-ročný a dnes nemá ani „50“ rokov

V prípade, že máte stres nechávam (ne)odloženie na vašom rozhodnutí. Čo rozhodne platí u mňa i z mojej praxe, že kvalitný tréning vás stresu zbaví rýchlo a účinne.

Či už ide o stres školský (štátnicový), partnerský, rodinný alebo pracovný ak sa dostatočne sústredíte napr. na precítenie tréningu do pár minút pominú.

V určitých prípadoch je lepšie ísť „to“ vycvičiť, inokedy „to“ vyspať, …

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: Goodfon.su

Odporúčané produkty z nášho e-shopu