9 naj bodov úspešného posilňovania – bod číslo 4 Vhodné stravovanie

Fitness stravovanie je opäť individuálny element, bez kvalitnej stravy budete polovičný

4.Vhodné stravovanie – Štvrtý z 9 naj bodov úspešného posilňovania, alebo čo všetko potrebujete pre telo a zdravie po akom túžite

Vhodným stravovaním pre vaše zdravie a optimálne tvarovanie tela je všeobecne myslené priaznivé rozloženie základných makroživín (sacharidy, bielkoviny, tuky) a mikroživín.

Ako základný typ stravovania možno považovať rozsah vzorca 50-70/10-30/10-30 (sacharidy/bielkoviny/tuky).

Či už ste vegán, „čistý“ mäsožravec alebo niečo medzitým, v prípade, že vám to vyhovuje,  je to v poriadku.

Vaše stravovanie musí mať dlhodobý charakter.

Ak sa obmedzíte na určitý typ diéty a tá bude super účinná, jej účinok môže trvať len počas jej dodržiavania.

Preto pri rozhodovaní a plánovaní stravovania nebuďte obmedzení časovo. Voľte možno voľnejšiu ale dlhodobú variantu, z ktorej môžete ťažiť postupné dosiahnutie vašich cieľov postupne.

Dôležitosť jedla som ukázal na vlastnom  príklade – Môj 6 týždňový pokus – ako veľmi je dôležitá príprava a plánovanie jedla?

Jednoduchosť stravovania je v tomto prípade vašou najsilnejšou zbraňou číslo jeden.

fitness stravovanie jedlo pohyb.sk

Z praxe som dosiahol lepšie výsledky svojich programov pri jednoduchých odporúčaniach stravovania ako napr.

*Raňajky*Desiata*Obed*Olovrant*Večera
Ovsené vločky

Citrusové ovocie

Avokádo
Jablko
Hovädzie mäso
Ryža
Proteín
Mlieko
Ryba
Zelenina
JogurtZelenina

Ako pri zložitejších napr.

*Raňajky*Desiata*Obed*Olovrant*Večera
80g Ovsené vločky150g Avokádo200g Hovädzia sviečkovica30g Proteín150g Losos
150g Grep220g Jablko100g Natural ryža varená200ml Mlieko polotučné100g kapusty
150g Jogurt biely 10%150g rajčín100g papriky
100g uhorky

(*uvedené hodnoty sú úplne ilustračné bez konkrétnych prepočtov)

Aj v súčasnosti odporúčam, v zložitejšom prípade hodnoty jedla ignorovať. Resp. začať alebo aj vytrvať prvým t.z. jednoduchým spôsobom, ktorý možno neposkytuje dostatočnú presnosť, ale jednoduchosť je v tomto prípade oveľa viac efektívna.

Užívanie doplnkov výživy posuňte až na druhú koľaj. Ak ste príležitostný športovec s dobre rozloženou stravou sú pre vás doplnky výživy skôr luxusom ako potrebou.

Doplnky výživy je vhodné využívať ak ste športovci alebo aj nešportovci s nedostatočným príjmom potravy, napr. ak nie ste typ, ktorí desiatuje vhodne zvolený proteínový suplement bude pre vás dobrou voľbou.

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: Goodfon.su

Odporúčané produkty z nášho e-shopu