9 naj bodov úspešného posilňovania – bod číslo 2 Intenzita cvičenia

Intenzita cvičenia - je druhý z 9 základných bodov úspešného posilňovania

9 naj bodov úspešného posilňovania – bod číslo 2 Intenzita cvičenia

2.Intenzita cvičenia – Druhý z 9 naj bodov úspešného posilňovania, alebo čo všetko potrebujete pre telo a zdravie po akom túžite

Intenzita cvičenia je kľúčom k svalnatej postave bez tuku za predpokladu, že už máte požadovaný základ tréningu, svalov i vedomostí.

Intenzitu chápte ako jednotku času, za ktorú vykonáte prácu (sériu, prípadne série). Čas a k nemu prislúchajúce série sú veľmi zanedbávaným faktorom cvičenia.

Takmer nikto nesleduje veľkosť prestávok, rýchlosť opakovaní, rýchlosť negatívnej alebo pozitívnej fázy opakovania, časový limit kruhovej série, atď.

Čo je úplne isté, že váš výkon v rovnakom cviku, napr. tlak veľkej činky nad hlavu bude úplne iný ak budete medzi jednotlivými sériami odpočívať 1minútu alebo 4minúty. Rovnako bude úplne iný ak budete s činkou len „kmitať“ alebo ju kontrolovať 5 sekúnd v pozitívnej fáze (zdvih) a negatívnej fáze 5 sekúnd (spúšťanie).

Podmienkou toho, aby ste vedeli kontrolovať vami zvolenú intenzitu je meranie času.

Najjednoduchšou formou je meranie intenzity cvičenia prostredníctvom sledovania, resp. neprekročenia celkovo určeného času vyhradeného pre tréning.

intenzita posilnovania cvicenia treningu pohyb.sk

Ak vaše tréningy nie sú krátke (do 45min) a intenzívne zredukujte čas tréningu o 10-20%. Odcvičte všetko ako doteraz, nezrýchľujte opakovania, práve naopak, skráťte prestávky.

Mohlo by Vás zaujímať – 6x veľké ÁNO pre tréning vo vysokej intenzite

Práve na intenzite sú postavené v súčasnosti populárne veľmi populárne programy ako napr. Tabata, Crossfit, HIIT a podobne. V týchto fitnes smeroch je intenzita kľúčovým faktorom celého tréningového systému.

Niektoré sú založené na časovej jednotke, za ktorú musíte vykonať čo najviac opakovaní s čo najväčšou váhou, iné určujú len čas série a čas následného odpočinku v pomeroch (intervalový tréning) alebo počet opakovaní v jednotke času a následnú prestávku.

Ktorí z nich je najlepší? Ten, ktorí najlepšie zvládate, prináša vám najlepšie výsledky a vyhovuje vám. U každého to môže byť niečo iné.

„Buďte trpezliví, skúšajte a nájdite čo je pre vás účinné a vyhovujúce.“

Najmä ak sa chcete venovať posilňovaniu a máte nedostatok času, za predpokladu, že dodržíte ostatné body.

Práve hrou s intenzitou tréningu si môžete značne prilepšiť.

Množstvo ľudí veľmi dobre reaguje na super krátky intenzívny tréning o dĺžke 15 -20 minút. Aj keď aplikovaním tohto tréningu budete značne „plávať“ proti súčasnej fitnes mienke stojí zato ju vyskúšať.

Nezamieňajte si intenzitu s návštevami posilňovne a hodinami v nej strávenými. Ešte stále (predpokladám) v každom fitku nájdete ľudí, ktorí svoje tréningové snaženie merajú na 5-6 návštev posilňovne na 60 -90 minút. V skutočnosti by tréningový objem, ktorí vykonajú zvládli v 3 možno 4 super krátkych intenzívnych tréningoch.

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: Goodfon.su

Odporúčané produkty z nášho e-shopu