7 úderov, ktoré denne likvidujú kocky na bruchu

Túžite po vyrysovaných brušných svaloch? Tak prečo dokola opakujete rovnaké chyby, ktoré vašu snahu ničia?

Kocky na bruchu sem, kocky na bruchu tam… Väčšina chýb, ktorých sa dopúšťate je stále rovnaká a čo je ešte väčšou chybou, že ich robíte denne. V nasledujúcich bodoch vám ukážem čo denne opakujete a tým ničíte možnosť mať vyrysované brušné svaly.

Niektoré body ovplyvňujú brušné svaly (ich vyrysovanosť) priamo iné nepriamo.

1.Raňajkujete jednoduché a rafinované cukry

Pravidelne doma nestíhate raňajkovať. Najľahšou voľbou je sladký rožok, ktorý ste si zobrali na cestu alebo ho raňajkujete s kávou v práci. Pričom raňajkovať grécky jogurt s kusom ovocia je rovnako náročné a prínosnejšie pre vyrysovanie svalov vášho brucha.

Bohaté komplexné raňajky vás zasýtia lepšie a na dlhšiu dobu. Navyše, ak budete raňajkovať jedlo s dostatkom makronutriendov znížite svoju chuť na sladkosti neskôr počas dňa, uvádza štúdia z Univerzity v Missouri. Snažte sa zostaviť svoje raňajky s dostatkom bielkovín, sacharidov i tuku. Grécky jogurt s ovocím a orechami môže byť výbornou voľbou.

2. Cvičíte stále rovnako

Nato, aby ste vytvorili svoj „sixpack“ potrebujete dostatočne stimulovať nárast svalov v oblasti brucha. Stále rovnaké a fádne cvičenie brušných svalov vám na dostatočnú definíciu nestačí. Zaťažujte brušné svaly z rôznych uhlov a rôznymi cvikmi so zvyšovaním náročnosti, vždy keď to bude možné.

3.Vaše úsilie zakladáte len na cvičení

Sústredenie sa na trénovanie je prioritou ak chcete získať vyrysované brušné svaly. Ale bez dodržiavania správneho stravovania nebudete úspešný. Tréningom viete svoje brušné svaly vybudovať. To či vybudované kocky nezostanú skryté pod vrstvou tuku v značnej miere ovplyvníte práve tým čo jete. Dbajte na správnu skladbu stravy v dostatočnom množstve.

4.Pijete sladené (diétne) nápoje

Sladené nápoje sú účinnou zbraňou ničiacou vyrysované brušné svaly. Štúdia publikovaná v Journal of America Geriatric Society uvádza, že ľudia, ktorí pili sladené (diétne) nápoje počas  deviatich rokov mali 3 krát viac brušného tuku ako tí, ktorí sladené nápoje nepili. Vedci tvrdia, že nedostatok kalórií v týchto nápojoch v skutočnosti pracuje proti vám. Umelé sladidlá sú 600 krát sladšie ako cukor.

ako denne nicis kocky na bruchu pohyb.skZ tohto dôvodu mozog registruje kalórie z cukru, ktorý nebol dodaný (pretože ide o umelé sladidlo). Signál na prijatie cukru do tela tak začne v mozgu slabnúť a ten začne vyžadovať prijatie väčšieho množstva. Vaša chuť na maškrty a sladkosti sa tým stupňuje.

5. Svaly brucha precvičujete vždy na konci tréningu

Veľká skupina trénujúcich rutinne vykoná pár sérií zaťažujúcich brušné svaly na konci tréningu a očakáva výsledky. Takéto cvičenie je často bez energie a významu.

Definovanie brušných svalov si vyžaduje precvičenie všetkých častí brucha (boky, hornú, strednú aj spodnú časť). Preto venujte svojim brušným svalov aspoň jeden plnohodnotný tréning zo záťažou za týždeň, aby sa vaše brucho rozvíjalo.

6. Prijímate príliš veľa proteínov

Proteíny (bielkoviny) sú pre stavbu svalov nenahraditeľnou živinou. Nakoľko sa jedná o stavebnú zložku svalov je potrebné prijímať vždy dostatok. Bielkoviny sú však užitočné a využívané len do určitého množstva. Ich príjem je individuálny a závisí od mnohých faktorov ako sú napr. somatotyp, úroveň fyzickej aktivity, bežná aktivita, spôsob stravovania a iného. Potreba bielkovín sa môže pohybovať u športovcov v rozmedzí 1-3,5g/kg aktívnej svalovej hmoty (alebo telesnej hmotnosti).

Nadbytočné bielkoviny, ktoré prijmete sa uložia ako tuk. Preto zistite koľko bielkovín potrebujete a neprijímajte ich zbytočne viac.

7. Prokrastinujete

Prokrastinovať = odkladať na zajtra. Či už cvičíte alebo sa nato ešte len pripravujete. Vaše snaženie o zmenu k vyrysovaný kockám na bruchu „zajtra“ neuvidíte.  Mali by ste začať hneď a pomocou malých (často až banálnych) krokov.

„Zajtra začnem s diétou.“

„Zajtra začnem cvičiť.“

„Zajtra začnem rysovať.“

„Zajtra začnem pracovať na kockách na bruchu.“

Tieto vety vo veľmi veľkom množstve prípadov znamenajú NIKDY. Ak naozaj chcete. Začnite už teraz hneď.

Ak si myslíš, že by mohol tento článok pomôcť aj tvojim známym, kľudne ho zdieľaj na svojom facebooku.

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu