7 spôsobov ako zvýšiť spaľovanie tukov a žiť zdravšie

Spaľovanie tukov a chudnutie akoby sa u teba zastavilo? Pozri si spôsoby ako roztočiť spaľovanie tuku na maximum

Pred letom či novým rokom v posilňovni aj mimo ňu, je jednou z najhorúcejších tém spaľovanie tuku a chudnutie. Isto je tomu tak preto, že ľudia chcú vyzerať dobre. A najlepší spôsob ako vyzerať dobre, v kondícií a svalnato/štíhlo je mať nízku hladinu telesného tuku.

Samozrejme 15-20% obsah telesného tuku nemusí vyzerať vôbec  zle. No, mať percento telesného tuku v okolí 10% alebo aspoň máličko pod 10% je skutočne prezentovania hodné.

Bez dlhého uvažovania sa zhodneme, že väčšina ľudí takto nízke percento tuku nikdy nedosiahne. Bohužiaľ, možno sa to zle číta ale je to tak…

Či už patríš do tej hŕstky, ktorá dokáže dosiahnuť takto nízke percento tuku na tele a odhaliť svoje „vyrezané“ brušné svaly alebo nie,  priblížiť sa k tomuto cieľu ti môže pomôcť aj týchto pár bodov:

1.Vytrvalosť

Je to možno otrepané ale je to tak. Vytrvalosť je isto najzákladnejší a najdôležitejší predpoklad toho, aby si vyzeral dobre.

Vytrvalosť a disciplína je spojnica, ktorá premení tvoje sny na skutočnosť.

Ak si dávaš cieľ v chudnutí na dnes, do konca týždňa, o dva týždne….už teraz zlyhávaš. Ak tvoje chudnutie riešiš týmto spôsobom, je pravdepodobné, že ide o dlhodobý problém. Je potrebné ho vyriešiť (rovnako) dlhodobo. Zaťať sa na jeden deň, jesť šaláty, a už večer kontrolovať váhu je už teraz prehratý boj.

Pamätaj – vytrvalosť a disciplína. Všetko, čo v živote za niečo stojí, nikdy neprichádza ľahko.

2.Rob kardio

Viem …, všade čítaš ako je kardio nevhodné pre chudnutie a spaľovanie tuku, dokonca ti to vysvetlil aj tvoj tréner alebo to prehlásil tvoj fitnes vzor… Keď budeš najbližšie analyzovať túto myšlienku zohľadni, že aj číslica 6 je z iného uhla pohľadu 9, a naopak.

Pravidelne zaraďuj kardio cvičenia do tvojho silového tréningu, alebo mimo tento tréning.

Faktickejšou otázkou ako robiť či nerobiť kardio je ako a koľko robiť kardio pre efektívne spaľovanie tukov?! Táto odpoveď sa líši od človeka k človeku. Najmä však sebadisciplíny jednotlivca.

3.Rob silový tréning

Ak sa ťa opäť zmocnili pochybnosti zrekapituluj si predchádzajúci bod.

Bez dlhého vysvetlenia ti uvediem vedecký príklad. Jeden z mnohých.

V roku 2003 prebiehal v Nórsku vedecký výskum na tému silový tréning a spaľovanie tuku. Ukázalo sa, že zdvíhanie ťažkých až veľmi ťažkých hmotností vytvorila EPOC, ktorý trval dlhšie a vytvoril tak vyšší kalorický (najmä tukový) deficit.

Pre upresnenie – EPOC = anglická skratka “excess post-exercise oxygen consumption”, v preklade znamená nadmerná potréningová spotreba kyslíku.

Spotreba kyslíku = spotreba kalórií.

4.Užívaj spaľovač tuku

Rovnako ako proteínový suplement, BCAA aminokyseliny alebo kreatín je vhodne zvolený spaľovač tuku výhodnou investíciou (ak zadáš náš, členský kód máš 42% zľavu na celý nákup). Spaľovač tuku vplyvom zvýšenia termogenézy zvýši kalorický výdaj (viac tepla spotrebuje viac energie).

Ak si zaobstaráš spaľovač tuku a nadobudneš (mylne) názor, že teraz nemusíš byť vytrvalý a disciplinovaný – prehral si. Spaľovač tuku ti môže pomôcť schudnúť a zbaviť sa pár kíl masla, ktoré nepotrebuješ. Bez vytrvalosti a disciplíny ti však žiadna pomoc nebude dostatočná.

5.Veľa spi

Ak nie je spánok tvojou silnou stránkou, mal by si na nej popracovať. Uvediem ti hneď niekoľko dôvodov.

*Štúdia hovorí, že ľudia, ktorí spia dlhšie ako 9 hodín majú nižšie BMI (sú chudší) ako tí, ktorí spia menej ako 7 hodín.

*Nedostatok spánku zvyšuje hladinu kortizolu, ktorý odbúrava telesné tkanivá (svaly) čo samozrejme neprispeje k zvýšeniu tvojho výkonu v posilňovni.

+veľmi jednoduchá a zaujímavá úvaha *Keď spíš, nemôžeš predsa jesť.

6.Pi vodu

Pitie dostatku vody je elementárna záležitosť. Je tak samozrejmá, že na nedostatočnom príjme vody zlyháva veľa ľudí. Dôvodom nie je účelové vylúčenie dostatočného pitia vody, ale opomínanie.

Samozrejme spaľovanie tukov voda prioritne nezabezpečí. Jej nedostatok v organizme spaľovaniu tukov nijako nepomáha práve naopak. Ako príklad ti veľmi jednoducho uvediem.

Vypiješ málo vody => málo vody v tele => hustejšia krv => nižší prietok krvi => zhoršené telové procesy => nižšia schopnosť svalov pracovať => ZASTAVENÉ SPAĽOVANIE TUKU.

7.Na tréningu sa neflákaj

Ako si už čítal vyššie, tréningovou záťažou nešetri (v rozumnej miere). Spaľovaniu tukov môžeš veľmi výrazne tiež pomôcť, ak budeš mať počas cvičenia kratšie prestávky. V ideálnom prípade používaj iba nevyhnutne potrebný čas, aby si zvládol ďalšiu sériu. Na to však už potrebuješ dostatočnú kondíciu a schopnosť výkonu. Asi ti neprezradím tajomstvo, že je potrebné mať už nejaký ten rôčik tréningovej praxe.

Páčil sa ti tento článok a myslíš, že si zaslúži aby ho videlo ešte viac ľudí? Tak sa o neho podeľ aj so svojimi kamošmi na sociálnych sieťach, články pravidelne zverejňujeme na našej Fanpage.

Button - Začni cvičiť s POHYBom for Men tréningový manuál

Zdroj: muscleandfitnesstips.com, muscleprodigy.com

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu