7 kľúčových zdravotných návykov

Americká štúdia sa zaoberala zdravím a životným štýlom.

Napriek tomu, že štúdia nepreukázala nič nové. Môže nás veľa naučiť. Pravidelné a striedme jedenie, obmedzenie maškrtenia, pravidelná športová aktivita a podobne.

Americká štúdia (Alamada) sa zaoberala vzťahom životného štýlu a zdravia. Táto sledovala tisíce ľudí viac ako 20 rokov. Prišla nato, že existuje 7 kľúčových zdravotných návykov, ktoré najviac prispievajú k dlhovekosti.

1. Jedzte pravidelne namiesto toho, aby ste sa postili, hladovali či jedli hltavo.

Jedzte normálne, zdravé jedlá, najlepšie niekoľko krát denne, pričom posledné jedlo si dajte celé tri hodiny predtým ako si ľahnete spať.

2. Jedzte striedmo.

Prejedanie sa vás vyčerpáva a spomaľuje, ale ak budete jesť striedmo, budete sa cítiť zdravý a aktívny. Ako raz napísal Thomas Jefferson: “Nikto ešte nikdy po jedle neoľutoval, že zjedol príliš málo.“

3. Žiadne maškrty medzi jedlami.

Keď jete, telo musí rozložiť a stráviť jedlo v žalúdku, aby sa mohlo presunúť do tenkého čreva. Na to potrebujete 4 – 5 hodín. Ak pridávate ďalšie jedlo k tomu, čo ste už zjedli, celý proces trávenia musí začať odznova, pričom časť jedla bude v inom štádiu trávenia ako druhá. Výsledkom je nepokojný žalúdok, pálenie záhy, ospanlivosť (najmä poobede) a zápcha.

4. Pravidelne športujte.

Ideálne 30 minút denne alebo 200 minút týždenne. Tento čas môžete vyplniť chôdzou, behaním, plávaním alebo cvičením s činkami. Mali by ste rozhýbať každý kĺb v tele každý deň.

5. Pripútajte sa.

Najbežnejšou príčinou predčasnej smrti u ľudí vo veku do 35 rokov sú dopravné nehody.

6. Najfajčite.

Fajčenie sa spája s viac ako 32 chorobami vrátane rakoviny pľúc, pažeráka, hrdla a žalúdka, srdcových ochorení a rôznych zdravotných komplikácií.

7. Alkohol pite s mierou.

Výskumy potvrdili, že 1 – 2 poháre vína denne podporujú trávenie a vaše celkové zdravie. Všetko vypité nad tento limit však môže viesť k rôznym problémom ako prejedanie sa, dopravné nehody, poruchy osobnosti a nesociálne správanie.

Preskúmaj ešte viac užitočných článkov na našom webe pohyb.sk. Podobné články nájdeš hneď dole, stačí scrolovať ďalej

Zdroj: B.Tracy – Žiadne výhovorky

Foto: Goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu