6x veľké ÁNO pre tréning vo vysokej intenzite

Tréning vo vysokej intenzite vyrieši všetky tvoje problémy - schudneš, osvalíš, zlepšíš zdravie i kondíciu

Prečo dať ÁNO tréningu vo vysokej intenzite a nevytvárať si žiadne okľuky na ceste za vysokou kondíciou a svalnatou postavou.

Otázka: „Luboš, viem, že nie je žiadna konkrétna odpoveď. Ale, aký tréning je podľa teba ten naj?“

Odpoveď:„Tréning vo vysokej intenzite!“

UPOZORNENIE: Tréning vo vysokej intenzite naplňuje všetky nároky, ktoré sú opísané nižšie. Pri jeho realizácií však dochádza k výraznej zátaži organizmu. Z toho dôvodu môže mať svoje špecifické (po)užívanie a u určitej skupiny ľudí môže byť rizikový, priam zdravie ohrozujúci. Pred jeho zaradením ti odporúčam konzultovať túto realizáciu s profesionálom.

Aj keď NAJ je u každého relatívny pojem. Tréning vo vysokej intenzite je podľa môjho názoru to najlepšie, čo môžeš pre seba a svoje telo urobiť. V prípade, že nemáš zdravotné alebo iné obmedzenia HIIT by mal mať v tvojom tréningu svoje miesto. Môžeš ním naberať svaly, spaľovať tuk ale aj budovať kondíciu a pevné zdravie.

Pretože:

1. Z hľadiska psychohygieny je tvoja „očista“ veľmi rýchla a zaručená.

Možno sa čuduješ, čo má spoločné tvoja psychohygiena a tréning. Prečo to vôbec dávam na prvú pozíciu? Majú spoločné viac ako si myslíš.

To ako sa máš v živote, to ako napreduješ v trénovaní a to ako odtrénuješ je viac otázkou tvojho psychického stavu ako fyzických možností.

Že nie?!

*Poznáš ľudí, ktorí sú divní? Pili a fajčili, prípadne fetovali a teraz sú divní a chodia cvičiť a nepijú, nefajčia ani nefetujú?! Má toto niečo spoločné s fyzickým stavom?

*Poznáš ľudí, ktorí si vždy večer musia jeden „dať“ pretože to potrebujú?! Myslíš si, že ten jeden, ktorí si musia dať je od únavy? Alebo od psychického vypätia?!Hm?

*A, poznáš prípad spravidla cez víkend alebo sviatok kedy si vyprodukoval za celý deň len minimálnu námahu ak vôbec nejakú a večer sa cítiš ako dobitý? Myslíš si, že je to fyzickou únavou?

Som si istý, že minimálne v jednom bode si spoznal seba alebo niekoho z tvojho okolia.

Mohlo by ťa zaujímať – Chcete sa dostať na jednociferné % telesného tuku? Šprintujte!

2. Ľahko/ľahšie prekonáš svoje maximálne hranice.

Vplyvom „očisty“ z bodu 1 budeš prázdny. Prázdny vo význame, že nebudeš mať čas ani možnosť sledovať okolie a zvažovať okolité faktory ako napr. záťaž, vzdialenosť alebo čas.

Ak zapojíš trochu bojovnosti zvládneš hneď od začiatku oveľa viac ako si myslíš. Vysoko intenzívny tréning pracuje veľmi výrazne na báze pudov (doslova predpotopne) a preto, kým stihneš spozorovať skutočné obavy, pocity, … je po tréningu. Spaľovanie tuku, nárast svalov, budovanie kondície a doslova všetky tréningové ciele tak môžeš naplniť skôr ani si myslíš.

Tréning a tréningový systém HIITu je veľmi jednoduchý. No, ľahké to nie je. Z praxe osobného trénera ti viem potvrdiť, že v drvivej väčšine prípadov, výsledky stoja za to.

6 krát veľké áno pre tréning vo vysokej intenzite HIT pohyb.sk

3. Efektívne stimuluješ rast svalov.

Využívaj tréning vo vysokej intenzite či už ti ide o nárast svalov, ich zhustenie alebo vyrysovanie. Vysoké preťaženie v krátkom časovom horizonte (pretože vysokú intenzitu udržíš len pár minút, na začiatku len sekúnd) stimuluje tvorbu i regeneráciu svalov.

Vysoká intenzita tréningu nielen lepšie stimuluje svalové vlákna ale vplyvom preťaženia lepšie zásobuje svaly živinami, to znamená vysoký prietok krvi vo svaloch.

4. Zrýchlenie metabolizmu, spaľovania tuku i kapacity pľúc.

Tvoje telo pracuje rýchlo, svaly, mozog, celý organizmus. Vplyvom rýchlej práce tela a stimulácie rastu svalov spaľuješ viac tuku (kalórií). Vplyvom spaľovania tuku (i opačne) vyvolávaš dýchavičnosť kedy výrazne zväčšuješ kapacitu pľúc.

Je to opakujúci sa kolobeh, plný veľkého množstva benefitov. Jeho regulátorom si ty.

5. Zlepšuješ si kondíciu najefektívnejším spôsobom

Pozri si bod 3 a bod 4. Tvoje svaly majú stimul k rastu (3), telo sa “zrýchľuje” a spaľuješ viac tuku (4) =  tvoja kondícia rastie.

Tvoja kondícia určuje tvoju spokojnosť so sebou samým aj výzor tvojho tela. Táto myšlienka nie je príliš populárna ale je pravdivá.

Skutočnosťou je, že z dlhodobého hľadiska neudržíš ani impozantnú postavu a ani len dobrý pocit z tréningu ak tvoja kondícia (všeobecne) nebude skvelá. Preto HIIT tréning opäť obsadzuje prvé priečky NAJ spôsobu tréningu.

6. Týmto tréningom si vytvoríš návyk na víťazstvo.

Čo tým zasa myslím?!

Prejdi si všetky body. Budeš „očistení“ (1) prekonávať svoje hranice (2) s efektívnou stimuláciou rastu svalov (3) a spaľovaním väčšieho množstva tuku (4), čím porastie aj tvoja kondícia (5).

Tréning vo vysokej intenzite ako jeden z mála tréningov tohto druhu veľmi dobre stimuluje adrenalín. Ako iste vieš (ak nie tak teraz už budeš vedieť) adrenalín je vysoko návykový.

Takže znova.

Udejú sa všetky tie body opísané vyššie. Stimuluješ adrenalín, ktorý je návykový. Všetky body sa stanú návykové.

Navykneš si na adrenalín, preťaženie, rast svalov, spaľovanie tuku a prekonávanie samých seba. A navyše budeš úplne „v pohode“.

Informácie zozbierané rokmi praxe uplatňujem vo všetkých produktoch smerujúcim k zlepšeniu postavy a života trénujúcich.

Miminalistický tréningový systém, ktorý prináša maximálne výsledky = PROGRAM P13. Program P13 je založený na najefektívnejších tréningových metódach. Spolu s vysokou intenzitou je spojených niekoľko ďalších faktorov vplývajúcich na efektivitu tréningu. Využitie vysokej intenzity je v Program P13 len zlomkom.

Osobná spolupráca – 3 mesačný komplexný program zmeny postavy s osobným trénerom – možný s projektom MobilnéFitko len v okrese Pezinok a Senec.

Knihy/tréningové manuály pre začiatočníkov – Začni cvičiť s POHYBom for Men a Začni cvičiť s POHYBom for Women.

Online video tréningový program Absolútny začiatočník určený úplným začiatočníkom na tréning doma.

Prípadne individuálne nastavenie tréningového a stravovacieho plánu podľa tvojich cieľov, potrieb a možností.

Ak sa ti tieto informácie páčili daj nám like a zdieľaj ich na sociálnych sieťach, naše page sú na FB POHYB.sk a Instagram pohybsk .

Alebo poznáš niekoho, pre koho by boli tieto informácie užitočné? Prosím, pošli mu tento článok.

Ďakujem ti.

V prípade, že máš otázky ohľadom uvedenej témy alebo spolupráce kontaktuj ma. Rád s tebou uvedenú tému preberiem, ak budem vedieť ako rád pomôžem.

Foto: goodfon.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu