6 tipov ako zvýšiť svoju hmotnosť a získať svaly prirodzene

Nie je tip ako tip. Dodrž týchto 6 odporúčaní a tvoje svaly i hmotnosť zaručene narastú.

Už ťa nebaví byť chudý a/alebo zbytočne nosiť na sebe viac tuku ako je potrebné? Ak dodržíš týchto 6 tipov tvoje svaly budú reagovať rastom. Možno až takým, aký vôbec nepredpokladáš. Ber tieto rady (tipy) ako rokmi v praxi overené informácie smerujúce k nárastu svalov. Sám som mnohé praktikoval. Niekoľko rokov som bojoval s nemožnosťou pribrať na hmotnosti. Viem, že niektorí ľudia (tak ako niekedy ja) to berú ako hotové prekliatie. Jedol som všetko, čo som videl a to doslova nonstop. A nepribral som ani gram. Niektorí mi závideli. Iní mi hovorili “reklama na hlad”.

V tej dobe som mal terajších 187 centimetrov a vážil som 59 kg. Túto skutočnosť zmenilo až rozumné cvičenie, kvalitné jedlo a nasledujúce rady, ktoré uvádzam. Niekto dodnes bedáka, že už skúsil všetko, ja som si ale istý, že to tak nie je.

Mne, zmeniť svoju hmotnosť i telo trvalo niekoľko rokov pravidelnej práce. A práve to je dôvod prečo je pre mnoho ľudí lepšia špekulácia. Fičia proste instantné riešenia.

Aj keď táto zmena trvala dlho, oplatila sa. Vďaka tomu už dnes viem svoje telo meniť regulovane podľa svojich cieľov.

Tip číslo 1 – Trénuj menej ako jednu hodinu (Odcvič toľko – koľko zvládneš)

V tomto prípade je istým argumentom, že tréning vo vysokej intenzite nie je vhodný z dôvodu vysokej kalorickej potreby – TOTO JE PRAVDA. Ale stimul pre svaly je tak silný, že ak je dostatočne doplnená táto kalorická potreba (a navýšená) organizmus doslova nemá inú možnosť ako vytvoriť väčšie svaly. Tréning v tomto zmysle by nemal obsahovať prestávky dlhšie ako 1 minútu.

Tip číslo 2 – Jedz

Jedz znamená jedz kvalitne a rozumne. Zbytočné prepchávanie určite časom povedie k nárastu hmotnosti. Len ťažko však pôjde o regulovaný nárast svalov. Preto, aby svaly rástli je v takýchto prípadoch potrebné dodávať kalórie 5 – 6x denne. Pričom každé jedlo by malo obsahovať dostatok bielkovín, tuku a sacharidov. Viem, že súčasné trendy často uvádzajú niečo iné. Avšak, toto je reálne a rokmi osvedčená cesta k nárastu svalov. Všetko ostatné je len zbytočná komplikácia.

S dostatočným príjmom telo nedostane inú možnosť ako narásť. Upozorňujem na slovné spojenie – dostatočný príjem. Ak pochybuješ o tom či ješ dostatočne, najjednoduchším spôsobom je svoju kalorickú potrebu proste vypočítať.

Tip číslo 3 – Nespoliehaj sa na doplnky výživy

V tomto bode zlyháva množstvo ľudí, najmä mladých chlapcov. Doplnky výživy používaj ako doplnok, nie ako niečo hlavné, čo tvorí základ. Pevným a nemenným základom pre budovanie a nárast svalov je jedlo. Niektoré doplnky ako proteín, gainer alebo bcaa aminokyseliny ti môžu pomôcť.

Smutnou skutočnosťou je, že väčšina doplnkov na trhu sú len marketingové veci úplne alebo takmer bez účinku.

Tip číslo 4 – Viac relaxuj

Obmedz svoje ďalšie aktivity, ktoré stoja množstvo kalórií a namiesto nich relaxuj.

Ďalšie futbalové alebo basketbalové zápasy alebo behy sú kaloricky náročné aktivity, ktoré stoja tvoje telo kalórie. Ak tieto aktivity obmedzíš a po tréningu budeš namiesto nich relaxovať, telo tieto kalórie využije na stavbu svalov.

Tip číslo 5 – Uspokoj sa iba s maximom toho čo zvládneš

V súvislosti s tipom č.1. Odcvič toľko – koľko zvládneš.

V súvislosti s tipom č.2. Zjedz toľko – koľko môžeš.

Nesnaž sa klamať sám seba. Do hodiny tréningu investuj všetku snahu, ktorá v tebe je. Svoje jedlo pravidelne plánuj a nevybočuj z tohto plánu.

Odmenou ti bude nárast veľkých a silných svalov.

Tip číslo 6 – Zmeň štandardný tréning aspoň každé 4 týždne

Robiť stále to isté dokola je neskutočne frustrujúce. Už len z tohto dôvodu (druhým je pokles účinku rovnakého tréningu) je potrebné príležitostne zmeniť tréningovú rutinu.

Ľudské telo je najdokonalejší biomechanizmus (to som písal už niekoľkokrát). Je tak dokonalý, že sa rýchlo prispôsobí čomukoľvek čo ho nezabije. Preto aj pri dodržiavaní toho najlepšieho tréningového programu telo po čase prestáva reagovať. A svaly prestanú rásť.

Páčil sa ti tento článok a myslíš, že si zaslúži aby ho videlo ešte viac ľudí? Tak sa o neho podel aj so svojimi kamošmi na sociálnych sieťach. Stačí na to jeden klik 😉

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu