6 najčastejších chýb pri zhadzovaní tuku a rysovaní brušných svalov

Chýb pri chudnutí a rysovaní svalov je množstvo. Vyberáme tie, ktoré sú podceňované najčastejšie

Práve toto sú najčastejšie chyby, ktoré robia vyrysovanie brušných svalov ťažšie. Jedenie spracovaných potravín je dnes častou záležitosťou.

Spolu s veľkou frekvenciou jedenia spracovaných potravín máme prioritný dôvod obezity a nadváhy (veľký obvod pása). Aj iné faktory životného štýlu môžu druhotne prispieť vzniku nadváhy a aj veľkému obvodu pása.

Úprava jedálničku na kontrolované „pôstenie“ rieši aj tieto problémy. Tiež uberá prebytočné centimetre okolo vášho brucha.

1.Chronický stres

Chronický stres udržuje vaše stresové hormóny vo zvýšenej hladine, čo brzdí úbytok na váhe. Preto je vhodné niektoré (optimálne všetky) vaše činnosti regulovať bez stresu.

Ak efektívne znížite hladinu negatívneho stresu stabilizujete váš kortizol (stresový hormón), váš krvný tlak klesnevaše zdravie sa zlepší vo všetkých smeroch.

Je dôležité uvedomiť si, že lepšie zvládanie stresu je permanentnou každodennou záležitosťou a nie len príležitostne alebo víkendovo (aj to je ale viac ako nič).

Existuje množstvo techník ako viete znížiť stres. Z nich najúčinnejšie je fyzické cvičenie a pobyt v prírode. Ako ďalšie nie menej efektívne „odbúravače stresu“ sú napr. meditácia, jóga, počúvanie hudby, rôzne techniky emocionálnej slobody, návšteva psychológa a podobne.

Tieto techniky vám môžu výrazne pomôcť zvládať váš stres.

2.Pitie diétnych nápojov

Napriek všeobecnému presvedčeniu, pitie diétnych nápojov môže až zdvojnásobiť riziko obezity. Výskum preukázal, že pitie diétnych nápojov zvyšuje riziko priberania na hmotnosti v porovnaní s pitím vody.

Ak vaše chudnutie a rysovanie svalov brucha myslíte vážne prestaňte piť všetky umelo sladené nápoje. Uprednostnite vodu, stolové vody a minerálky.

3.Pitie alkoholu

Alkohol akéhokoľvek druhu podporuje vašu tendenciu ukladať tuk a priberať na hmotnosti. Dôsledne zvážte, či je vám prednejšie pitie alkoholu alebo vlastné zdravie a rozmery vášho tela (brucha).

Mohlo by Vás zaujímať – Ako získať 6 kociek na bruchu za 6 týždňov

4.Nedostatok cvičenia

Ak chcete maximalizovať svoje svalové výsledky a minimalizovať obvod vášho pásu je vhodné začleniť  nejakú formu vysoko intenzívneho cvičenia (HIIT alebo LHIT).

Tento typ krátkeho intenzívneho tréningu má pozitívny vplyv na zvýšenie svalovej hmoty a zlepšovanie kvality svalových vlákien.

Svaly (svalové vlákna) sú najlepším tukospaľovačom. Takže čím viac svalov získate tým viac tuku budete prirodzene spaľovať.

Kombinácia prerušovaného hladovania a intenzívneho intervalového tréningu umožní spaľovať ešte väčšie množstvo telesného tuku. Odporúčané je tiež zaraďovať chôdzu do vášho každodenného života.

6 chyb pri chudnuti a rysovani brusnych svalov pohyb.sk

Optimálne viac ako 10000 krokov za deň, a to nad rámec vášho tréningu.

5.Trénujte základné cviky aj na brucho

Cvičenie svalov brucha by nemalo byť v žiadnom prípade prehliadané.

To, čo poskytujú silné brušné svaly je základom takmer všetkých pohybov vášho tela. Posilnenie brucha má výrazný vplyv na zdravie a (ne)bolestivosť vášho chrbta.

Silné brušné svaly sú z estetického hľadiska presne to čo vidíte pri pohľade na tehličkové „kockové“ brucho. Samozrejme za predpokladu dostatočne nízkeho podielu telesného tuku.

6.Nedostatok horčíka

Horčík (magnesium=mg) je minerál používaný každým orgánom v tele.

Ak trpíte nevysvetliteľnou únavou, slabosťou, poruchou srdcového rytmu, svalovými kŕčmi alebo trhaním oka môžete mať nedostatok horčíka.

Vedci tiež zistili, že ľudia konzumujúci väčšie množstvo horčíka majú nižšiu hladinu krvného cukru a inzulínu.

Výborne a kvalitné zdroje sú: avokádo, morské riasy, zelená listová zelenina, fazuľa, orechy, semená.

Zdroj: builtlean.com, thescienceofeating.com

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu