50% ľudí, ktorí neraňajkujú má zdravotné problémy a nadváhu!

Táto desivá štatistika vyplynula z prieskumov, podobných štatistík podľa WHO nájdete mnoho

50% ľudí, ktorí neraňajkujú má zdravotné problémy a nadváhu!

Raňajky – nie zbytočne sa traduje, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Táto priorita konzumácie raňajok zostáva rovnako dôležitou v období diéty, rysovania svalstva, chudnutí, priberaní alebo v ktorejkoľvek inej fáze, vrátane obdobia, keď práve nedržíte špeciálny stravovací alebo tréningový režim.

Dôležitosť raňajok teda zďaleka nie je mýtom ale faktom.

Prečo sú raňajky také dôležité?!

  • pretože ide o jedlo, pred ktorým bola spravidla mnohohodinová (za ideálnych podmienok 8 hodín = ideálny čas spánku) kalorická medzera.

Aj napriek tomu, že váš organizmus v tejto dobe nebol činný („spal“) je potrebné kalorickú medzeru v čo najkratšom čase doplniť.

Podľa možností takto:

Bohaté raňajky by mali obsahovať dostatok makroživín (tuky, cukry, bielkoviny) i mikroživín (vitamíny a minerály). Rovnako, ako je nevhodné raňajky nekonzumovať, je nevhodné konzumovať ťažké, mastné jedlá.

Raňajky by mali byť bohaté (do obsahu), pestré (do spektra potravín) a ľahké (nezaťažujúce). 

Raňajky poskytnú vášmu organizmu živiny potrebné pre celodenné fungovanie. V rámci chudnutia doplníte telu živiny, ktoré nebude musieť „šetriť“ počas dňa.

Spravidla sa toto šetrenie ukladá vo forme tuku. Toto je nielen pre účely vášho chudnutia nežiadúce.

chudnutie a ranajkovania pohyb.sk

V prípade, že s raňajkovaním máte problémy z dôvodu, že ráno neviete do seba nič „dostať“ – pokúste sa začať aspoň niečím malým. Ak ste názoru, že nie je prípustné, aby ste raňajkovali, pretože je to pre vás z akéhokoľvek dôvodu  nemožné a neprípustné, uvádzam dva fakty.

1.Je prirodzené raňajkovať, presnejšie jesť v krátkej dobe po zobudení presne ako spať, prežiť alebo rozmnožovať sa.

Ak vám ráno nechutí jesť  alebo vám to len nejde neznamená to, že raňajkovať nemáte. Znamená to, že ste to nikdy alebo dlhodobo nerobili a zvykli ste si ráno nejesť.

2.Športovci, úspešní a zdraví ľudia spájajú svoj úspech so začatím každého dňa. Týmto úspešným začiatkom sú práve výdatné raňajky.

Mohlo by Vás zaujímať – 6 pravidiel ako správne trénovať brucho

POZN. Viac ako polovica ľudí, ktorí neraňajkujú má zdravotné problémy a nadváhu alebo obezitu.

V súčasnosti sú fakty o raňajkách, ktoré som vyššie uviedol diskutabilné.

Skutočnosťou však zostáva, najväčšia prednosť raňajkovania:

„Neraňajkovanie“ vám spôsobí viac stresu a jeho ťažšie zvládanie počas celého dňa. Toto má vplyv najmä na duševnú rovnováhu, ktorá v nemalej miere vplýva na vizáž, priebeh vnútro-telových procesov, pokožku a podobne.

A toto všetko vplýva na váš postoj k ostatným jedlám počas dňa.

Áno, v súčasnosti sa veľmi propagujú teórie ranného hladovania, cyklovania potravín a cukrovania večer. Aj táto téma stojí u určitej skupiny ľudí za naštudovanie, bude to ale predmetom iného článku.

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: Goodfon.su

Odporúčané produkty z nášho e-shopu