4 body ako spáliť 5 kilogramov tuku (aj tých posledných)

Chcete stratiť 5 kilogramov tuku? Či 5 alebo 15?! Princíp zhadzovania tuku je rovnaký.

Či chcete schudnúť 5 kg tuku alebo 50kg môžete používať rovnaký princíp. Je veľmi jednoduchý. Musíte spáliť viac kalórií ako skonzumujete.

Pri správnej výžive a tréningovom pláne si môžete zabezpečiť, že väčšina zhodených kilogramov bude pochádzať z tukových zásob. A tak by to aj malo byť správne.

Je vhodné, ak svoje plány s meniacimi sa parametrami tela (kilogramy, pomer aktívnej svalovej hmoty) prispôsobíte týmto parametrom.

Úvodné zostavenie plánov aj prípadné zmeny by mali smerovať k vášmu cieľu. V tomto prípade zhadzovaniu (páleniu) tukových zásob.

Všeobecne možno povedať, že čím sa stávate štíhlejší, chudnete pomalšie. Musíte venovať väčšiu pozornosť detailom, ktoré na začiatku neboli až tak dôležité.

Ako teda spálite aj tých posledných 5 kilogramov, ktoré vám zostali na neželaných partiách?

“Posledné spálené kilogramy tuku” sa budú líšiť rôzne podľa ľudí.

Ešte pred uvedením prvého bodu je dôležité, aby ste boli úprimní sami pred sebou. Väčšina ľudí veľmi podceňuje alebo preceňuje hodnoty, ktoré chcú dosiahnuť.

Buďte úprimní sami pred sebou a vyhnete sa frustrácií a neúspechu.

Takže, čo je potrebné urobiť, aby ste zhodili aj tých posledných 5 kilogramov tuku na vašom tele:

1.Určite si vaše energetické požiadavky

Ak ste už schudli vaše kalorické hodnoty sa mohli zmeniť, a nie vždy k nižšiemu výdaju. So zmenou aktívnej hmoty (svaly) by sa mali meniť aj vami prijaté kalórie.

Prílišné zníženie prijatých kalórií “zníži” váš metabolizmus. Ak zachováte kalorickú hodnotu jedál z predošlého obdobia kedy sa vám podarilo schudnúť – už chudnúť nebudete.

Energetický výdaj kalórií by ste mali nastaviť tak, aby ste nepociťovali únavu a boli schopní podávať patričné tréningové výkony. Takéto nastavenie si vyžaduje trpezlivosť a pozorovanie detailov. Možno sa vám to bude zdať zbytočné, prípadne psychologicky náročné.

Mohlo by vás zaujímať- 9 naj bodov úspešného posilňovania, alebo čo všetko potrebujete pre telo a zdravie po akom túžite

Po krátkom čase sa naučíte pozorovať aj zdanlivo minimálne zmeny, ktoré povedú k vašim cieľom spálenia tuku.

2.Spite viac

Zlý spánok aj čo sa týka kvality aj množstva môže zabraňovať zhadzovať tuk.

4 body ako spalit zhodit tukove zasoby pohyb.sk

Nedostatok spánku stimuluje vyššiu chuť na jedlo. Dlhodobý nedostatok spánku zníži vaše možnosti spaľovať tuk, pretože budete mať tendenciu prejedať sa.

3.Cvičte poriadne a poctivo

Vplyv cvičenia na zhadzovanie tuku je odlišný od človeka k človeku. Ale. Keď schudnete stane sa cvičenie ešte dôležitejšie pre úbytok zo správnych partií a tiež pre nárast svalov.

Čím menej tuku na tele máte tým je riziko straty svalovej hmoty väčšie.

Čím je intenzita vášho cvičenia väčšia o to dlhšiu dobu po tréningu je váš metabolizmus zvýšený. Tento jav možno poznáte afterburn effect čo znamená zvýšené spaľovanie kalórií po vysoko intenzívnom tréningu.

Vysoko intenzívny tréning je nemožné vykonávať po dlhú dobu. Preto je možná aj v tomto význame úplne opačná cesta a tou sú dlhé tréningy v nízkej intenzite.

Voľba samotného tréningu bude na vás alebo vašom trénerovi. V každom prípade by mala byť podľa vašich požiadaviek, možností, vlastností a schopností.

4.Zostavte si pomery prijatých živín

Aj keď nakoniec musíte znížiť množstvo prijatých kalórií, aby ste spálili požadovaný tuk určite si vyhovujúci pomer prijatých makroživín.

Zníženie kalórií nemusí byť až tak veľké ak poznáte vhodné pomery bielkovín, sacharidov a tuku.

4 body ako spalovat zhadzovat tuku pohyb.sk

Rôzny ľudia reagujú rozlične na zníženie tukov alebo sacharidov. Vaše chudnutie bude efektívnejšie, rýchlejšie a príjemnejšie ak budete poznať tieto hodnoty.

„Zhodiť požadované množstvo tuku nie je ľahké, ale každý môže schudnúť.“

Väčšina ľudí má väčšie zásoby tuku ako len 5 kilogramov, ktoré môžu (a mali by) zhodiť.

Ak poznáte a dodržujete opísané 4 body možno vám pomôžu aj tieto ďalšie “malé” dodatky:

*ak máte možnosť jedlo si odvážte. Jesť tie správne jedlá je výborné. Ešte „výbornejšie“ je ak je správne jedlo v správnom množstve. Odhad nie vždy býva presný.

*vzdelávajte sa v oblasti tréningu i stravovania.

*zvážte vhodné použitie suplementov z radov diétnych proteínov a spaľovačov tuku.

*buďte trpezlivý a odolávajte extrémom, voľte skôr miernejšie zmeny.

Mohlo by vás zaujímať – Vaše telo stojí na pevných nohách, viete ako ich efektívne precvičiť s vlastnou váhou?

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu