30 dôvodov prečo by ste mali cvičiť – 2.časť

Pokračovanie: Prečo by ste mali cvičiť a dostať sa do formy?

Druhé pokračovanie – 30 dôvodov prečo by ste mali cvičiť a dostať sa do formy.

Ak ste ešte nečítali prvú časť – 30 dôvodov prečo by ste mali cvičiť – 1.časť

16.Cvičenie posilňuje aj vaše kosti.

Zdvíhanie závažia a  posilňuje vaše kosti a predchádza osteoporóze.

17.Cvičením znižujete hladinu cholesterolu.

Pravidelnou fyzickou aktivitou preukázateľne znížite zlý a zvýšite dobrý cholesterol.

18.Cvičenie odstraňuje bolestivosť nôh a chrbtice.

Svojím silovým a svalovým rozvojom vplyvom pravidelného cvičenia predchádzate bolesti chrbta a nôh. Toto štúdie jednoznačne potvrdzujú, cvičenie je efektívna liečba aj chronických bolestí chrbta.

19.Cvičením zlepšíte hladinu inzulínu a inzulínovú citlivosť.

Toto vám nielen umožní budovať svaly efektívnejšie ale účinne predchádzate diabetu.

20.Cvičením znížite úzkosť a depresiu.

Zlepšením nálady vám pomôže lepšie zvládať stres. Antidepresívny účinok pravidelnej fyzickej aktivity je porovnateľný s antidepresívami.

21.Cvičenie zlepšuje využívanie telového tuku.

22.Cvičením znížite množstvo tuku na tele.

Prioritne naša energia pochádza z glykogénu. Cvičením zvýšite využívanie tuku na energiu tak podkožného ako viscelárneho.

30 dôvodov prečo by ste mali cvičiť a dostať sa do formy pohyb.sk

23.Cvičením zabránite vzniku Alzheimerovej choroby.

Preukázateľne udržíte svoj mozog bystrejší. Štúdie ukazujú, že aktivitou predchádzate aj iným duševným poruchám, ktoré súvisia so starobou.

24.Cvičenie zlepšuje vašu ostražitosť.

Spolu s aktivitou zlepšujete vašu schopnosť sústrediť sa a riešiť problémy. Toto vzniká lepším okysličovaním tela.

25.Cvičením zlepšíte svoju funkcionalitu.

Poznáte mladých ľudí (40 – 50 rokov), ktorý si nevedia uviazať šnúrky na topánkach? alebo sa nevedia dvihnúť zo stoličky? Nezvládajú ani bežné denné činnosti? Presne toto je vaša funkcionalita.

26.Cvičením zlepšíte svoju rovnováhu a koordináciu pohybov.

Zlepšíte svoju stabilitu i variabilitu. Poznáte ľudí, ktorý vždy a všade do niečoho narazia alebo vždy zakopnú? Áno toto je ono.

27.Cvičením zlepšíte svoje trávenie.

Fyzická aktivita vám zlepší tráviace procesy a výrazne uľahčí vylučovanie.

28.Cvičením znížite svoju bolestivosť.

Zlepšíte kvalitu svojho tela. Vaše svaly budú aj pri dlhom sedení pevné a silné a najmä neboľavé. Ak je vaša práca v kancelárií, cvičenie by malo byť vo vašom záujme povinnosť.

29.Cvičením zlepšíte svoj denný režim a budete energickejší.

Výskum dokazuje, že pravidelným cvičením zvýšite hladinu energie aj medzi ľuďmi trpiacimi chronickými ochoreniami spojenými s únavou, rakovinou a srdcovými chorobami. Štúdia z roku 2006 potvrdila, že v priemere je vplyv pravidelného cvičenia lepší ako užívanie povzbudzujúcich liekov. Vyhoďte tabletky a choďte sa prejsť na čerstvý vzduch alebo si choďte zacvičiť.

30.Cvičením si nájdete aktívnych priateľov a možno aj partnerov.

Kombinácia skvelej kondície, mentálnej a emocionálnej rovnováhy vám v tomto prostredí prinesie do života rovnakých ľudí, ktorí chcú byť stále lepší, rovnako ako vy.

Všetky tieto výhody si môžete užívať ak si doprajete 104 – 156 hodín ročne, to znamená, že bude cvičiť 2 – 3 x týždenne. V porovnaní z 8760 hodín, ktoré máte k dispozícií v priebehu jedného roka. Ide len o smietku času, ktorý sa vám mnohonásobne vráti.

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: goodfon.com

Odporúčané produkty z nášho e-shopu