3.mesiac zmeny postavy s osobný trénerom: Zlyhali sme?

3 mesiace môžu v živote každého z nás veľa zmeniť. To či k lepšiemu alebo horšiemu je vecou osobnej voľby.

V tomto príbehu ide o cvičenie a zmenu postavy s osobným trénerom. Či je v zmene postavy osobný tréner alebo nie, nie je podstatné. Podstatný je náš prístup a to či naozaj chceme.

Ak naozaj niečo chceme, nikto a nič nás nemôže zastaviť.

3 mesiace spoločných tréningov s Ľubkou sú za nami. Fyzický tréning je len jednou časťou veľkého celku zmeny postavy.

Fyzický tréning v našom podaní = posilňovanie:

– spaľuje kalórie,

– zlepšuje imunitu a kondíciu,

– stimuluje hormonálnu rovnováhu,

– stimuluje rast svalov, čo je silne ovplyvnené (ak nie totožné) s predchádzajúcim bodom,

– trénuje našu mentálnu silu.

Trénovanie mentálnej sily považujem za najdôležitejší “dopad” fyzického tréningu. Práve preto sa ja (a mnoho iných zanietencov) teší na tú najlepšiu časť dňa, na tréning. U Ľubky to tiež nebolo inak.

Sila, či už mentálna alebo fyzická je vo svojej podstate prisudzovaná mužom.

Práve sila je aj z histórie tým, čo muža robí mužom. A čo ženy? Veď byť silný nikdy nie je nevýhoda, práve naopak. Hoci svoju silu dnes len zriedka využívame …

3 mesačný program zmeny postavy osobný tréner pohybsk

Ak je silný muž, je predstaviteľ muža. Silná žena je predstaviteľom super ženy vo všetkých stránkach. Už len toho dôvodu, že sila je základom kostry osobnosti. Je rovnako osobnostná črta ako aj fyzická schopnosť.

Ľubka raz prišla na tréning otrávená. Po štandardnej rozcvičke v úvode tréningu:

„Čo sa deje?“ Spýtal som sa.

„Som veľmi slabá…“ Bola jej odpoveď.

Nakoľko som situácií porozumel vzhľadom na predchádzajúce tréningy (a rozhovory), zostal som ticho. Vedel som, že tu slová nepomôžu. Pracoval som s myšlienkou, že niekedy naozaj nie je na škodu vyskúšať svoje fyzické možnosti a silu.

O 10. 19 h som navrhol, že tréning začneme mŕtvymi ťahmi. Vzal som papier a pero. Prvá séria obsahovala 10 opakovaní s prázdnou olympijskou činkou (20kg).

Druhá séria 10 opakovaní 30kg.

Tretia séria 10 opakovaní 40kg.

Štvrtá séria 10 opakovaní 50kg.

Piata séria 10 opakovaní 60kg.

Šiesta séria so záťažou 70kg, po 6 opakovaniach som povedal „stačí“.

Bolo to o 10.34 h a nestopol som sériu, pretože by Ľubka už nevládala. Vedel som, že toto bude len začiatok.

Všetky série som zapísal a zrátal zodvihnutú hmotnosť.

Spolu 2420 kg zodvihnutých v priebehu 15 minút. T.z. prepočtom viac ako 161kg každú minútu!!!

Popísaný papier som ukázal Ľubke. A neodpustil som si poznámku „som veľmi slabá…“ Prvou reakciou bolo zmraštené čelo a nechápavý (až zdesený) pohľad. Následne akoby sa jej tvár vyjasnila. Predpokladám, že v hlave nastal myšlienkový pochod „ty kokso, fakt dosť“. Len so stručnou komunikáciou (pretože slová boli zbytočné) sme pokračovali v tréningu.

Následovali drepy s činkou o 50tich opakovaniach.

Kľuky do zlyhania.

Skracovačky (cvik na brucho) s intervalom 2 minúty a 1minútu oddych. Spolu 3 intervaly (6 min cvičenia a 2 min oddychu).

Kto to niekedy skúšal vie, že sú to veľmi náročné až extrémne tréningové techniky.

V tomto, na silu (najmä mentálnu) náročnom, duchu sme dokončili celý tréning. Obvykle pri vyššej záťaži hovorievam „To dáš!“, „Máš nato!“ alebo „Bojuj!“ a podobne. To nemá význam ako prázdna fráza. Keď to hovorím viem, že nato proste má. Dôležité je ale, aby to vedel ten človek. V tomto prípade Ľubka.

Počas tohto tréningu som niečo podobné nepovedal ani raz. A ona to proste dala. V tvári bolo vidieť ten boj (bolesť, hnev, zúfalstvo, nádej, SILU, …), ktorý so záťažou zvádzala. Ale nevzdala to. Bojovala! Nato, aby bola SILNÁ nepotrebovala ani len povzbudiť.

Na konci tréningu sme sa len usmiali a spýtal som sa „Ako sa cítiš?“, odpoveď bola s úsmevom „Fantasticky“. Možno je to paradoxné, ale ona bola naozaj spokojná, usmiata a napriek potu, ktorý jej stekal po tvári vyzerala naozaj veľmi vyrovnane a kľudne.

Toto je tá bojovnosť a sebahodnota, o ktorej som písal predchádzajúce dva mesiace. Práve z tohto dôvodu sa oplatí cvičiť. To nás posúva ďalej. Ďalšie tréningy prebiehali podľa štandardov už v normálnej komunikácií.

Ku koncu tretieho mesiaca Ľubka uviedla vážne rodinné problémy, pre ktoré možno bude musieť ukončiť cvičenie skôr. Pred poslednými tréningami sa tak aj stalo.

Vzdala to?

Možno…

Možno si len uvedomila, že je tak silná, že vie pomôcť iným…

3 mesačné cvičenie nemalo happy end ako sme predpokladali ale verím, že to čo sme absolvovali bolo prínosom pre Ľubkine telo aj jej ďalší život. Koniec koncov, život nám niekedy pripraví aj ťažké skúšky. Len keď ich prekonáme sa môžeme posunúť ďalej. Presne tak ako v tréningu.

Zmenu Ľubkinho tela i života prinesieme čoskoro v krátkom klipe.

Chceš začať so svojou premenou a nevieš ako? Pomôžem ti!

Ak chceš začať podobnú premenu ako Ľubka, rád ti pomôžem. Vypracujem ti individuálny tréningový a stravovací plán na mieru podľa tvojich požiadaviek, tak aby si dosiahol cieľ, ktorý si stanovíš. Sprav prvý krok k tvojmu nového telu.

Tréningový manuál pre ženy začiatočníčky Začni cvičiť s POHYBom for Women.

Tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s POHYBom for Men.

Foto: Goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu