3 dôvody prečo vám nerastú svaly

Nie ste spokojný s rastom svalov? Nerastú podľa vašich predstáv? Čítajte ďalšie riadky a možno sa dozviete príčinu prečo je tomu tak.

S rastom svalov má problémy množstvo ľudí bez rozdielu pohlavia. Práve osvalenie tela určuje vo veľkej miere vašu vitalitu, proporcie, atraktivitu ale aj kvalitu života.

Máte pocit, že sú ľudia, ktorý už po pár dňoch vyzerajú dobre? Že ich telo reaguje na cvičenie okamžite a bez väčšej námahy? Taký ľudia naozaj sú. Pokiaľ ale nepatríte do tejto skupiny, pozorne čítajte nasledujúce body.

1. Prijímate málo kalórií

Nárast svalov alebo akýkoľvek svalový, či iný fyzický rozvoj je vždy beh na dlhú trať. Možno bohužiaľ – možno našťastie, vždy aj bude.

Neznamená to, že máte okamžite navštíviť babičku a zjesť všetky dobroty, ktoré u nej tradične nájdete. Znamená to, že všetky jedlá si máte premyslieť a v optimálnom prípade odvážiť a pripraviť. Potrebujete všetky makroživiny (bielkoviny, sacharidy aj tuky).

Ak budete jesť príliš málo svaly vám nenarastú. Ak budete jesť príliš veľa, narastú vám svaly, ale veľmi pravdepodobne aj brucho. A to isto nechcete.

Sústreďte sa na príjem bielkovín, nie že by sacharidy a tuky boli menej dôležité, ale z nich svaly nepostavíte. Bielkoviny prijímajte zo všetkých zdrojov a neváhajte využívať proteínové doplnky výživy.

3 dovody preco vam nerastu svaly narast budovanie svalov vyrysovanie naberanie pohyb.sk

Ak ste laik, hľadajte v našom eShope, kategória – proteíny celodenné. Už pri priemernom nastavení vášho jedálnička budete po zaradení proteínu zaznamenávať prvé pozitívne zmeny. Ak máte problém celkovo prijímať viac jedla vyberte si kategóriu – gainery.

2. Trénujete málo alebo nesprávne

Aby vaše svaly rástli potrebujú stimul. Dostatočný stimul k rastu svalov nastáva ak „prekračujete“ hranicu únosnosti. Neznamená to, že si máte ublížiť. Znamená to, že svaly musia byť dostatočne namáhané až do pálenia a ďaleko zaň.

Niečo z praxe: Často sa stretávam s otázkou „Tréner, prečo mi nerastú svaly, som tu 6x do týždňa takmer po 2 hodiny?“ odpovedám „trénuješ málo“.  Reakcia, zodvihnuté obočie, vyvalené oči „málo?“. „cvič 3 – 4 x do týždňa hodinu, odcvič rovnaký objem ako doteraz, prípadne ešte niečo navyše a tvoje svaly narastú“.

Paradoxne sa stretnem zväčša s kritikou. Ako môže byť 4 hodiny viac ako 12 hodín, a ako môžem odcvičiť za 4 hodiny viac ako za 12 hodín?! Nuž, a práve toto je hranica, uvažovanie, bod, …, to čo odlíši svalnatých od nesvalnatých.

Tí, ktorí túto zdanlivo neuveriteľnú, ale pritom základnú „vec“ pochopili – kvalita nad kvantitu, je menej. Ale zato väčšina z tejto menšiny, následne využíva moje služby permanentne. A čím sú lepší, štíhlejší, svalnatejší, tým chcú viac. =)

dovody preco vam nerastu svaly narast svalovej hmoty budovanie prijimate malo kalorii malo trenujete pohyb.sk

3. Máte nesprávny režim

Stravujete sa pravidelne a kvalitne. Proteín je súčasťou každého vášho dňa. Celý týždeň makáte v gyme. Príde piatok… ponocovanie, litre alkoholu (článok – Vplyv alkoholu na chudnutie a naberanie svalov), kvalitná strava na bode mrazu, tréning ani žiadna iná fyzická aktivita na ďalší deň, nemožná. Ak túto realitu trošku skreslíme, to čo ste celý týždeň budovali je za jeden takýto večer fuč. Nemôžete celý týždeň fungovať perfektne, priam vzorovo a keď skončia vaše stravovacie a posilňovacie povinnosti zoberiete si jednoducho dovolenku a všetko v čo veríte a sledujete striktným tréningom a stravovaním, je znegované. Takto vám svaly nenarastú.

Určite si režim, ktorý budete dodržovať!

Skúste zanalyzovať váš tréning, režim a stravovanie podľa týchto troch bodov a sami posúďte či naozaj robíte všetko tak, ako máte. Nezabúdajte na patričný oddych a regeneráciu, ktorá je rovnako dôležitá ako všetky tieto body.

V prípade, že si s nárastom svalov neviete rady neváhajte nás kontaktovať.

 

Ako som už spomínal v predošlom článku V-Trup: Chcete chrbát ako Arnold? – teória, veľkosť svalov chrbta je výrazná.

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: flickr.com

Odporúčané produkty z nášho e-shopu