3 dôvody prečo je lepšie v gyme nemať sparingpartnera/rku

Ak sa stále vyhovárate na sparingpartnera/rku tento článok udrel klinec po hlavičke.

3 dôvody prečo je lepšie v gyme nemať sparingpartnera/rku

 Nemať sparigna je oveľa lepšie, nie ste nikým obmedzovaný.

 „Chodil/a by som cvičiť ale nemám s kým“.

Ďalšia veta z repertoára, ktorú dôverne poznáte. Ak chodíte s niekým cvičiť má to oveľa viac nevýhod ako výhod. Uvediem vám 3 najdôležitejšie dôvody prečo je lepšie NEMAŤ sparingpartnera.

1.Vy ste vy. Vaše telo je jedinečné tak ako všetko čo sa týka vás.

Ak budete cvičiť s niekým. Či už sa vám to páči alebo nie – nebudete sa zlepšovať alebo sa budete zlepšovať oveľa pomalšie, ako máte možnosť. Je to preto, že ste individuálny, nemáte dôvod prispôsobovať svoj tréning a nikto iný nemá dôvod prispôsobovať ho vám.

Samozrejme sú univerzálne cviky, postupy a tréningové princípy, ktoré je možné uplatniť všeobecne bez väčších obmedzení. Ale tempo, záťaž a prevedenie sú opäť úplne individuálne.

Je lepšie nemať sparingpartnera/rku, pretože buď vy cvičíte jeho tréning, on váš alebo ide o nejaký mix, ktorý nie je šitý ani vám ani jemu.

Mohlo by Vás zaujímať – 6x veľké ÁNO pre tréning vo vysokej intenzite

Tak či tak. Ak chcete maximum musíte myslieť len na seba!

2.Máte ďalšie časové obmedzenie navyše.

„Pôjdeme cvičiť ráno.- Nie ráno to nezvládnem, poďme večer.“

„Stretneme sa o 16.00 vo fitku na hodinu. – Nie to nestíham z kancelárie, dajme to na 16.30 a určite aspoň hodinu a pol. – Nie to nestíham vybrať deti z družiny, ..“

„Dnes mám super chuť cvičiť, odcvičme všetko jak sa patrí. – No, asi ťa nepoteším, dnes to musím skrátiť, lebo manžel sa ponáhľa na poradu tak to dnes odcvičme trošku rýchlejšie.“

3 dovody preco je lepsie v posilnovni nemat sparing partnera cvicenie vo dvojici pohyb.sk

Myslím, že nie je potrebné pokračovať. Všetci, ktorí ste to už absolvovali veľmi dobre viete čo tým myslím.

Základom využitia vášho času k pokroku v posilňovni je pravidelnosť a disciplína. Ak máte sparingpartnera/rku ste takmer denne obmedzovaný. Ponáhľate sa vy alebo on/ona. Čas zajtrajšieho tréningu nevyhovuje vám alebo jemu. Tak sa musíte prispôsobovať a často nejdete ani jeden.

Mohlo by Vás zaujímať – Môj 6 týždňový pokus – ako veľmi je dôležité plánovanie a príprava jedla?

Je lepšie nemať sparingpartnera/rku, pretože sa nemusíte nikomu časovo navyše prispôsobovať. Už aj tak je dnes ťažké pre každého aktívne pracujúceho človeka s rodinou nájsť si pár hodín na cvičenie. Tak prečo by ste sa mali ešte viac obmedzovať kvôli niekomu?

3.Neťaháte sa vzájomne hore. Naopak. Ťaháte sa dolu.

Hlavnou výhodou alebo úlohou sparingpartnera by malo byť, že vás motivuje, potiahne, pomôže vám k lepšiemu výkonu (teda toto si myslím ja, že je jeho hlavnou úlohou).

Skutočnosť je to, že jeden z dvojice je lepší a druhý horší. To by samozrejme vôbec nevadilo. Čo vadí je to, že nepoznám jediný prípad, kedy by dlhodobo dokázal lepší ťahať horšieho alebo horší by sa stal lepší.

Skutočnosťou je práve opak. Horší bude dovtedy „brzdiť“ lepšieho až sa rozídu. Alebo horší strhne lepšieho na svoju stranu. Obaja sa stanú horšími, a ak „to“ nebude mať kto ťahať skončia s cvičením obaja.

Je lepšie nemať sparingpartnera/rku, pretože motivácia musí byť vo vás. Ak vám ju dodáva niekto iný omrzí ho to a vás tiež.

Dôvody uvádzam z vlastných skúseností i z praxe ostatných pravidelných cvičencov. Takto to skutočne je. Ak ste náhodou výnimkou – Gratulujem vám.

Verím, že určite sú aj taký. Ja som sa však a happyendom sparingpartnerov ešte nestretol.

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: goodfon.su

Odporúčané produkty z nášho e-shopu