18 jednoduchých tipov ako schudnúť a zostať chudý

Najlepšie tipy na chudnutie – známe, jednoduché a napriek tomu opomínané.

Asi sa ti už niekedy dostalo do uší pravidlo 80 na 20 (80/20). To znamená, že 80% našich výsledkov pochádza z 20% našej činnosti. Toto pravidlo definoval taliansky ekonóm Vilfredo Pareto. Jeho zameranie bolo predovšetkým ekonomické. Avšak uplatňuje sa vo všetkých oblastiach života, cvičenia a stravovania nevynímajúc.

Preto ti uvádzam tie najzákladnejšie tipy ako schudnúť, spaľovať tuk, naberať svaly a v značnej miere sa následne udržiavať. Teória aj moja prax osobného trénera hovoria jasne.

Ber týchto 18 tipov ako:

20% činností, ktoré ti zabezpečia 80% tvojho úspechu.

Bez zbytočného množstva  slov okolo. Nijako si situáciu nekomplikuj a dodržuj tieto jednoduché tipy :

1, V prípade, že je tvoja požiadavka chudnúť udržuj kalorický deficit. To znamená, vydaj viac energie ako si spotreboval.

2, V prípade, že je tvoja požiadavka naberať svalovú hmotu udržuj kalorický prebytok. To znamená, príjmy viac energie ako vydáš.

3, Kalkuluj s tým, že zdravé chudnutie je 0,5 – 1kg týždenne za optimálnych podmienok.

4, Nedodržiavaj diéty! Zmeň svoje stravovacie návyky a uprav si podľa nich život. Nikto od teba nepožaduje byť vegetariánom, vegánom alebo „svätým“ v stravovaní. Sme ľudia a robíme chyby. Za svoju tréningový prax (od roku 1999) som vyskúšal niekoľko stravovacích a tréningových režimov. Prezdradím ti tajomstvo = funguje všetko čo si ochotný/á dodržiavať.

Osobný tréner Pezinok - Mobilné fitko alebo ako schudnúť doma za 90 dní

Ale …,  ak budeš trvale jesť odpadky a k svojmu telu sa chovať ako k odpadkovému košu, ver tomu, že čoskoro sa budeš podobať na odpadkový kôš.

5, Na svoje pokroky nepoužívaj meranie hmotnosti. Používaj zrkadlo a oblečenie, tie ti pravdu prezradia oveľa presnejšie. Najmä však objektívne, ak si sám voči sebe objektívny/a.

6, Jedz výživné jedlá. Áno, možno to neznamená byť vždy gurmánom. V dlhodobom horizonte to ale znamená malá obeta pre veľký úspech.

7, Vo svojom stravovaní urob systém. Jedz menšie jedlo každé 2-3 hodiny. Alebo skús veľké jedlo 2x za deň. Či to bude tá, alebo iná voľba, ak funguje, urob z nej systém tvojho stravovania.

8, Prijímaj dostatok bielkovín, sacharidov s nízkym glykemickým indexom, vlákninu  a zdravé tuky.

9, Ak tvoj systém nie je postavený na stravovaní bez raňajok, každý deň začínaj raňajkami.

10, Jedz prirodzené, prírodné a čo najmenej upravované potraviny.

11, Nekonzumuj sacharidy samotné.

12, Ak pracuješ v noci, nekonzumuj v tejto dobe sacharidy vôbec.

13, Jedz veľa zeleniny a ovocia.

14, Doplnky výživy používaj ako vhodné doplnenie stravy. Nie ako stravu samotnú. Ak nakupuješ doplnky výživy sleduj náš FB, pravidelne pridávame najvhodnejšie termíny nákupu aj s naším (POHYBovým) zľavovým kódom 42% z hodnoty nákupu.

15, Pi dostatok tekutín počas celého dňa. A pred každým jedlom si daj pohár vody na viac.

16, 1x za 7 dní maj stravovacie „voľno“ a dopraj si čokoľvek po čom tvoje srdce (žalúdok) túži.

17, Ak nevieš vyradiť alkohol zo svojho života úplne, aspoň minimalizuj jeho konzumáciu.

18, Uvedom si, že všetko čo robíš má vplyv na tvoj život a tvoje telo. Opäť a znovu si dobre prečítaj:

Ak budeš trvale jesť odpadky a k svojmu telu sa chovať ako k odpadkovému košu, ver tomu, že čoskoro sa budeš podobať na odpadkový kôš.

Tieto rady sa týkajú predovšetkým stravovania. Sú preto vhodné aj pre necvičiacich. Budem rád ak budeš článok “sharovať”  a tak sa oň podelíš s priateľmi. Ak potrebuješ svoje stravovanie nastaviť individuálne, navštív kategóriu webu Plány na mieru. Plánom ti nastavím cestu, ktorou prídeš k telu po akom túžiš. K telu, na ktoré budeš hrdý/á a budeš sa v ňom dobre cítiť.

Kompletný tréningový postup od A do Z som zhrnul v knihách/tréningových manuáloch.

Začni cvičiť s POHYBom for Men pre mužov a Začni cvičiť s POHYBom for Women pre ženy. Ďalšie informácie o knihách sa dozvieš po kliknutí na ich názov.

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu