101 osvedčených tipov ako schudnúť bezpečne, rýchlo a zaručene. 3 časť

Uvádzam ti prehľad tých najlepších tipov v stravovaní na chudnutie a spaľovanie tuku.

Druhú časť týchto osvedčených tipov ako chudnúť ale najmä zaručene, rýchlo a bezpečne schudnúť nájdeš v článku číslo 2.

Tipy na stravovanie – výživový plán ako priorita.

30.Varianty jedla s limitom.

V meniacich sa podmienkach a najmä jedlách môže byť náročné utíšiť hlad a zároveň prijať vhodný počet kalórií. Aspoň v týždni (po – pia) vyber 3 jedlá na raňajky, obed a večeru, ktoré môžeš pohodlne variovať a zabezpečia ti optimálne množstvo kalórií. Dosiahneš tým určitú pohodu a nebudeš musieť stále premýšľať na prijatými kalóriami. Tento tip je možné dodržiavať takmer bezproblémovo trvalo ak si určíš jedlá a budeš ich po niekoľkých obmieňať.

31. Jedz každé jedlo 20 minút.

Telo spracuje informáciu o kalorickom príjme približne do 20 minút. Asi toľko trvá hormónu, ktorý reguluje tvoje nasýtenie (leptín), aby ťa upozornil, že si už jedol dosť. Nemusí byť jednoduché nájsť si toľko času na každé jedlo. Táto metóda pomalého jedenia a žutia jedla navyše zvyšuje senzitivitu a tvoje uvedomenie si jedla. Následkom je zlepšenie kontroly kalorického príjmu a následné chudnutie.

32. Plánuj nákup potravín.

Napíš si zoznam potravín pred tým ako ideš na nákup. Mal by si presne vedieť čo budeš potrebovať pri pohybe medzi regálmi obchodu. Minimalizuješ tak impulzívne nákupy, ktoré ti ničia snahu chudnúť.

Štúdia preukázala, že ak nakupuješ hladný podľahneš pokušeniu nakupovať viac vysoko kalorických potravín.

Prípadne využi nákup online. Pomôžeš svojmu chudnutiu i svojej peňaženke.

33. Nakupuj len po obvode obchodu.

Väčšina obchodov ukladá všetky dobré potraviny po obvode svojich priestorov. Ovocie, zelenina, mäso a kvalitné zdroje proteínov sú takmer vždy mimo regálových priestorov.

Regálové uličky naopak praskajú vo „švíkoch“ vysoko spracovaných potravín bohatých na tuky, soli, cukry a tony kalórií.

Pri nákupe navštevuj len tie časti, ktoré obsahujú tebou požadované potraviny zo zoznamu.

34. Vyčisti si skrine.

Zo skriniek vyhoď všetky spracované, vysoko kalorické a nezdravé potraviny. Nebudeš tak v pokušení jesť „návykové“ nezdravé potraviny.

Osvedčené tipy ako chudnúť, spaľovať tuk rýchlo, zaručene a bezpečne pohyb.sk

Naopak, na stôl vylož dostatok umytej zeleniny a ovocia. Takéto sprístupnenie ovocia a zeleniny bude mať za následok zvýšenie jej konzumácie. Dostatočná spotreba ovocia a zeleniny je priateľom tvojej dobrej postavy a chudnutia a je nepriateľom priberania a ukladania tukových zásob.

35. Zváž objednávku zdravého jedla.

Ak si časovo zaneprázdnený a nemáš čas variť si, zváž objednávku zdravého jedla. Niekoľko spoločností poskytuje naozaj chutné, zdravé a vyvážené jedlo podľa tvojich potrieb. Možno sa ti takáto donáška jedla bude zdať drahá, ale niektoré sú pomerne cenovo dostupné cca 15-20 EUR denne. Flexibilita jedál, rozmanitosť a najmä časové odľahčenie ti pomôžu chudnúť.

Jedlo sa tak pre teba stane radosťou a starosťou.

36. Zisti svoje potravinové alergie.

Môžeš jesť zdravo a vyvážene. Ak napriek tomu nechudneš, hľadaj príčinu. Tvoje úsilie by nemalo byť zmarené. Existuje šanca, že máš potravinovú alergiu alebo citlivosť, ktorá spôsobuje zadržiavanie tuku a hmotnosti.

Konzumácia potravín, na ktoré si alergický môže spôsobovať zápal alebo porušenie črevného zdravia. A môže sa to diať na prvý pohľad nepozorovane. Zisti preto svoje potravinové intolerancie a zistíš tak príčinu problému.

37. Eliminuj extrémnu redukciu kalórií.

Viem, že môže byť lákavé jesť málo kalórií a rýchlo chudnúť. Touto stratégiou rýchlo zlyháš. Veľmi nízko kalorické stravovanie (diéty) až hladovanie sú spojené s poklesom metabolizmu.

Jedna štúdia preukázala, že ženy po ukončení diéty s príjmom 1200 kalórií denne stratili viac tuku ako ženy, ktorých príjem bol 500 kalórií denne. Navyše s veľmi nízkym príjmom sa dostavujú ďalšie problémy ako nedostatok živín, žalúdočné problémy, narušenie hormonálnej rovnováhy a podobne.

Ako optimalizovať jednotlivé jedlá pre chudnutie? – Tipy optimalizácie jedál.

38. Jedz vajcia na raňajky.

Bolo preukázané, že vysoko bielkovinové raňajky znižujú potrebu jedla, zvyšujú pocit sýtosti a pomáhajú redukcií hmotnosti. Vajcia sú tak rýchlo a ľahkou možnosťou raňajok. Ak si alergický na vajcia môžeš skúsiť raňajkovať klobásy, srvátkové alebo rastlinné proteínové koktaily.

39. Konzumuj čisté bielkoviny.

Jedz potraviny s vysokým obsahom bielkovín a nízkym obsahom tuku. Kuracie, morčacie mäso alebo ryby. Chudé zdroje bielkovín obsahujú menej kalórií, takže môžeš jesť väčšie porcie a nepreháňať to s príjmom kalórií.

Osvedčené tipy na chudnutie a spaľovanie tuku rýchlo, zaručene a bezpečne pohyb.sk

Po konzumácií chudých zdrojov bielkovín budeš dlhšie sýty, tvoja hladina cukru v krvi bude nižšia a rovnako tak chuť na sladké.

To neznamená, že by si mal vylúčiť červené mäso. Aj to by malo mať v tvojej strave zastúpenie. Tvoje stravovanie však budeš musieť inak regulovať.

40. Vyhni sa mixu ovocia a orechov.

Áno, viem. Orechy obsahujú hodnotné živiny a zdroje tukov zdravé pre srdce. Mám na mysli mix, ktorý obsahuje hrozienka, čokoládu a iné kalorické zložky. Aj malé balenie takejto dobroty môže dosiahnuť 1000 kalórií. A to by mal byť len malý snack. Uprednostni natural orechy bez úpravy vo vhodnom množstve.

41. Jedz šalát na obed (prípadne na večeru).

Šaláty sú jedlo vynikajúce do každej redukcie tuku, pretože obsahujú veľa vlákniny, vody, vitamínov, minerálov a živín. Šalát ťa zaplní bez toho, aby si musel prijať „tonu“ kalórií (ak nepoužiješ súčasne vysoko kalorické dressingy).

Naplň si tanier šalátom a zeleninou, pridaj chudé zdroje bielkovín a zdravé tuky vo forme olivového oleja. Pre dochutenie môžeš použiť aj citrónovú šťavu. Vznikne tak veľmi chutné a ľahké jedlo, ktoré zasýti aj veľkého muža, zároveň bude dosiahnutie štíhlosti veľmi rýchle.

42. Používaj nízko kalorické dochucovadlá a korenie.

Horčica a pálivé omáčky sú výrobky bez prebytku cukru a kalórií. Ďalšími skvelými dochucovadlami sú nízko kalorické pochutiny obsahujúce korenie, byliny, salsu, citrón alebo ocot.

43. Jedz fermentované potraviny.

Fermentované potraviny ako kapusta, kefír, jogurty môžu pomôcť obmedziť chuť na sladké a zároveň zlepšia črevnú mikroflóru.

Bolo zistené, že kvasené potraviny zlepšujú krvný tlak a kompozíciu tela. Môžeš tiež využiť fermentované nápoje ako kvas, kokosovú vodu a podobne.

44. Vytvor si obľúbené jedlá zdravšie.

Existuje niekoľko spôsobov ako môžeš urobiť svoje obľúbené jedlo zdravšie a pritom bude rovnako chutné alebo chutnejšie. Vyhraď si čas na malý prieskum, aby si zistil aké chutné náhrady môžeš použiť pre tvoje dezerty.

Veľakrát je bariéra chudnutia zavhrnutá z dôvodu, že nie si ochotný vzdať sa svojich obľúbených jedál. Ak nájdeš vhodné alternatívy tvoje recepty neutrpia na chuti ale pridajú ti na možnosti chudnúť.

Ak stále bádaš v optimalizovaní tvojho stravovacieho plánu pre chudnutie a spaľovanie tuku využi našu službu – stravovací plán na mieru.

Článok sa ti páčil? Podeľ sa s ním oň na sociálnej sieti Facebook.

foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu